در پیاده‌روی اربعین برای فرزندم چه ببرم؟
کد خبر: 3758164
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶

در پیاده‌روی اربعین برای فرزندم چه ببرم؟

کانون خبرنگاران نبأ ــ بهتر است برای روزهای پیاده‌روی مقداری خوراکی همراه داشته باشید؛ خوراکی‌های مختلفی مانند ذرت بوداده، آبنبات چوبی، نخودچی کشمش، گندمک و برنجک، چوب‌شور، پاستیل و بیسکوییت‌هایی کوچک که کم‌حجم هستند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ صفحه ریحانه مربوط به مقوله زنان سایت KHAMENEI.IR مطلبی را با عنوان «مهارت‌های اربعینی» و آنچه باید در پیاده‌روی اربعین با کودکان به همراه والدین باشد، در اینستاگرام به اشتراک گذاشت.

در این پست آمده است:

«بهتر است برای روزهای پیاده‌روی مقداری خوراکی همراه داشته باشید. خوراکی‌های مختلفی مانند ذرت بوداده، آبنبات چوبی،  نخودچی کشمش، گندمک و برنجک، چوب‌شور، پاستیل، بیسکوییت‌هایی کوچک که کم‌حجم هستند تهیه و در بسته‌های کوچک تقسیمشان کنید.

این کار باعث می‌شود در دفعات مختلف به کودکتان خوراکی‌‌های مختلفی بدهید که برایش جذابیت دارد و اگر هم کودکی در کنارتان بود از آن بسته‌ها به او بدهید.

حتی می‌توانید خوراکی‌ها را به نیت نذری پخش کنید تا هم ثواب کرده و هم کودکان دیگر را خوشحال کنید و هم فرزند خودتان بخشش را یاد  بگیرد.

کمی سنجد برای زمان‌هایی که کودکتان دچار مسئله گوارشی می‌شود، مفید است. همچنین کمی برگه زدآلو، آلو و انجیر خشک و لواشک برای زمان‌هایی که دچار یبوست می‌شود.

یک زیرانداز کوچک به همراه داشته باشید تا زمان‌هایی که فرزندتان میخواهد غذا یا خوراکی بخورد، زیرش پهن کنید تا فرش و فضای موکب کثیف نشود. می‌توانید از یک چفیه یا چند تکه سفره یکبار مصرف استفاده کنید.

در طول مسیر پیاده‌روی میوه‌های مختلفی مثل موز، پرتقال، سیب، آبمیوه به زائران داده می‌شود. حتما هر روز به کودکتان میوه شسته دهید.

 اسباب‌بازی‌ها

مقداری اسباب‌بازی همراه خود داشته باشید تا فرزندتان با آن‌ها سرگرم باشد. سعی کنید اسباب‌بازی‌های کم‌حجم و سبک با خودتان ببرید. زمان انتخاب اسباب‌بازی این احتمال را بدهید که ممکن است آن‌ها را گم کنید یا جا بگذارید. پس چیزی انتخاب کنید که با از دست دادنش زیاد ناراحت نشوید.

 اگر با کاروان به این سفر می‌روید، و می‌دانید بچه‌های دیگری نیز در کاروان هستند، می‌توانید با والدین آن‌ها هماهنگ کنید تا هر خانواده یک نوع اسباب‌بازی بیاورد.

اصولا حل اختلاف بین بچه‌ها درباره اسباب‌بازی، کار سختی است؛ بهتر است اسباب‌بازی‌ای‌ به همراه داشه باشید که بشود چند بچه‌ با هم بازی کنند، مثلا بادکنک یا توپ بادی که کم‌حجم است و میتوانید هربار بادش را خالی کنید و هم چند بچه می‌‌توانند با هم بازی کنند. یا می‌توانید از بازی‌های سنتی مثل لی‌لی‌ حوضک یا اتل متل کمک بگیرید و خودتان همراه بچه‌ها شوید و لحظاتی آن‌ها را سرگرم کنید.

کتاب را فراموش نکنید. مخصوصا اگر کودکتان عادت دارد قبل از خواب برایش کتاب بخوانید».

 زهرا نوریان

انتهای پیام

 

captcha