«کژال» به تالین رفت
کد خبر: 3758386
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۷

«کژال» به تالین رفت

گروه فرهنگی- فیلم سینمایی «کژال» به کارگردانی نیما یار به عنوان نماینده ایران به بخش رقابتی فیلم‌های اول و دوم جشنواره‌ «شب‌های سیاه تالین» راه یافت.

«کژال» به تالین رفت

به گزارش ایکنا از کردستان،‌ ‎ روابط عمومی فیلم «کژال» اعلام کرد که این فیلم قصه‌ای واقعی از دختری دانشجو است که در مرز کردستانِ ایران و عراق ناچار به کولبری می‌شود، در شرایطی سخت میان کولبرها و مناطق ناامن مرزی کردستان ایران و عراق تهیه شده است.
فیلم‌نامه «کژال» با بازی سمیرا زکائی و مریم بوبانی، توسط آرمین ایثاریان و طرحی از نیما یار به نگارش در آمده است و پخش بین المللی این فیلم برعهد کمپانی «ArtHouse Cinematheque» به مدیریت مرجان علیزاده در کانادا است.
دیگر عوامل فیلم «کژال» عبارتند از: مدیران فیلمبرداری: امیر علی ویسی، افشین علیزاده، تدوین: سینا دور اندیشان، آهنگساز: امید رئیس دانا، طراح گریم: هاشم فغانی، طراح صحنه و لباس: جعفر محمد شاهی، طراحی و ترکیب صدا: آرش قاسمی، مدیر صدابرداری: محمد شاهوردی، جلوه‌های ویژه بصری: علی تصدیقی، برنامه ریز و دستیار کارگردان: حامد پور اسفندیانی، طراح پوستر و عنوان بندی: آرمان خرمک و مشاور رسانه‌ای و روابط عمومی: میثم محمدی.
پیش از این نیز حضور فیلم «مغزهای کوچک زنگ‌زده» در اولین نمایش بین‌المللی خود در بخش مسابقه اصلی جشنواره شب‌های سیاه تالین در کشور استونی اعلام شده بود.
همچنین در بخش فیلم‌های کوتاه جشنواره تالین نیز امسال سینمای ایران سه نماینده خواهد داشت، فیلم «نقش» به کارگردانی فرنوش صمدی در بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه بین‌المللی، «تاول» به کارگردانی مرتضی (سایت جشنواره اشاره به نام خانوادگی این فیلم‌ساز نکرده است) و «شب تولد» به کارگردانی امید شمس نیز در بخش رقابت فیلم‌های استعدادهای جدید به روی پرده می‌روند.
بیست‌و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم شب‌های سیاه تالین از تاریخ ۱۶ نوامبر تا دوم دسامبر (۲۵ آبان تا ۱۱ آذرماه) در کشور استونی برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha