برگزاری طرح «تلاوت نور» در یک هزار و ٣٠٠ مسجد یزد
کد خبر: 3766745
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴

برگزاری طرح «تلاوت نور» در یک هزار و ٣٠٠ مسجد یزد

گروه فعالیت‌های قرآنی - مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان یزد از برگزاری طرح «تلاوت نور» در یک هزار و ٣٠٠ مسجد این استان خبر داد.

برگزاری طرح «تلاوت نور» در یک هزار و ٣٠٠ مسجد یزد

حجت‌الاسلام مصطفی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا یزد با اشاره به اینکه مسجد به عنوان پایگاه مقدس و وحدت بخش جهان اسلام است اظهار کرد: گرایش هرچه بیشتر به این مراکز مذهبی مصونیت بخش جامعه از انحراف است.
وی با اشاره به اینکه پایگاه های مساجد باید به ‌عنوان پایگاه انقلاب حفظ شوند گفت: تمام نیازهای دینی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی جامعه از دل مسجد بیرون می‌ آید.
حجت الاسلام گرجی افزود: مساجد همواره از جایگاهی ارزشمند و تحول آفرین در عرصه روابط اجتماعی در اذهان مردم برخوردار و وجود مسجد در هر مکانی موجب رشد و تقویت باورهای دینی مردم شده است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد با اشاره به طرح تلاوت نور در مساجد استان بیان کرد: این طرح در یک هزار و ٣٠٠ مسجد استان در حال برگزاری است که هرشب یک تا ٢ صفحه قرآن بعد از نماز مغرب و عشاء تلاوت می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت ٨١١ کانون فرهنگی و هنری مساجد در یزد گفت: از مجموع کانون ها ٢٢ مورد تخصصی، هفت کانون مصلی، ١٦ کانون دانشگاهی، ٦ خانه دیجیتال، ٥١ خانه نور و ١٤١ کتابخانه و بقیه کانون ها در زمینه سایر موارد فعالیت دارند.
مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد از فعالیت ١٤١ کتابخانه در کانون های مساجد استان خبر داد و تصریح کرد: در این کتابخانه ها ٥٩٨ هزار و ٦٩٣ نسخه کتاب برای مطالعه مردم وجود دارد که ٤٦ هزار و ١٤٤ نفر عضو این مراکز فرهنگی هستند.

انتهای پیام

captcha