معیشت مردم و رفع مشکلات اقتصادی در اولویت باشد
کد خبر: 3768544
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰

معیشت مردم و رفع مشکلات اقتصادی در اولویت باشد

گروه سیاسی - نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: معیشت مردم و رفع مشکلات اقتصادی باید در اولویت باشد و باید در رفع این مشکلات تلاش کنیم چراکه مسئله بیکاری با رونق اتصادی تحقق پیدا می‌کند.

معیشت مردم و رفع مشکلات اقتصادی باید در اولویت باشد

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید‌مهدی مقدسی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی صبح شنبه 10 آذرماه با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان اراک که در فرمانداری اراک برگزار شد، اظهار کرد: مجلس ‌عصاره ملت‌ و متعلق به مردم است، تضعیف مجلس تضعیف پایه‌های ‌حکومت و نظام مقدس جمهوری اسلامی است، البته نقد باید وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: مجلس دهم در تصویب‌ برنامه ششم‌ مشارکت داشته است و قوانین خوبی از جمله اصلاح رفع موانع تولید‌ در اردیبهشت امسال برای عبور از بحران‌های پیش‌رو‌ در مجلس اصلاح شد.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت افزود: قوانین بسیاری در مجلس‌ در حوزه‌های مختلفی از قبیل زیست‌محیطی، کشاورزی، عمران و ... تصویب شده است و اصلاح نظام بانکی و قانون مالیات بر ارزش افزوده‌، اصلاح قانون تجارت و ... در دستور کار است.
مقدسی بیان کرد: به عقیده بنده فرآیند قانون‌گذاری در کشور فرآیند مناسبی نیست زیرا خلق قوانین متعدد هنر نیست و تصویب، وضع قوانین محکم و اثر‌گذار ‌وظیفه ما است و تعدد در قولنین تناقض در اجرا را به دنبال دارد و باید ‌قوانینی که از کارایی برخوردار نیستند و به نوعی منسوخ شدند را کنار بگذاریم و مجلس خوشبختانه در این‌باره ورود پیدا کرده ‌به طوری که در حوزه‌های مالیاتی، پست و... قوانینی اصلاح شده است.
وی اظهار کرد: دشمنی آمریکا از اول انقلاب ‌به طور مستمر بوده است و کدخدایی در جهان را با وجود جمهوری اسلامی ایران از دست داده و در دوسال اخیر به اوج خود رسیده است.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مصالح ملی را باید به مصالح خود و احزاب و گروه‌ها ترجیح داده و باید قوای سه‌گانه بیشتر در کنار یکدیگر باشند بنابراین با حفظ وحدت و انسجام ملی ‌توطئه‌های دشمن را خنثی و با سربلندی از این دوره عبور کرده و در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب دستاوردهای ارزشمندی که نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته را به رخ جهانیان بکشیم.
مقدسی افزود: این بدین‌معنا نیست که صورت مساله مشکلات مردم‌ را پاک کنیم‌، ‌در این راستا در مجلس شورای اسلامی در جلسات علنی و غیر‌علنی و کمسیون‌های مشترک و... تشکیل شد‌ تا این اوضاع را مدیریت کنند و پیشنهاد‌هایی نیز تقدیم دولت شد یکی از این پیشنهادات اطلاح نظام بانکی و کنترل اوضاع بازار بود، لازم است تیم اقتصادی دولت منسجم عمل نماید و به استان‌ها اختیارات بیشتری بدهد.
وی تاکید کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از کالای داخلی‌، در حال‌حاضر واردات یک‌هزار و 339 قلم کالا منع شده است و اگر هنر ما این باشد که در شرایط موجود تهدید و تحریم را به فرصت مناسب تبدیل کنیم بسیار عالی است.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت باید موانع تولید را برطرف نماید و از قانون اصلاح شده‌ رفع موانع تولید که در اردیبهشت امسال تصویب شد ستاد تسهیل بر رفع موانع تولید اختیار را به استانداران ‌در استان‌ها بدهند زیرا آن‌ها بهتر می‌توانند ‌مشکلات را درک و تصمیم منطقی اتخاد کنند. در مرزهای کشور نیز وزارت کشور این امر را شروع کرده که استانداران اختیار بیشتری داده شده که به موضوع مراودات و مبادلات تجاری از طریق کشور‌های همسایه با ضرورت بیشتر پرداخته شود.
مقدسی تاکید کرد: معیشت مردم و رفع مشکلات اقتصادی باید در اولویت باشد و باید در رفع این مشکلات تلاش کنیم چراکه مساله بیکاری با رونق اتصادی تحقق پیدا می‌کند.
وی در ارتباط با قانون منع بکارگیری بازنشستگان گفت: این موضوع اقدام خوبی بود تا افراد جوان و خوش‌فکر، کشور را بهتر اداره کنند.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: در ارتباط با مسائل کشور می‌توانیم فضایی را فراهم کنیم تا استفاده بهینه‌ای از امکانات داشته باشیم و در بودجه سال 98 نیز که تا چند روز آینده لایحه آن تقدیم مجلس می‌شود‌، سعی می‌کنیم حضور فعال داشته باشیم.
مقدسی بیان کرد: بسیج از بدو تشکیل به فرمان امام راحل و پس از آن با هدایت مقام معظم رهبری این شجره طیبه روز به روز در دفاع از ارزش‌ها، پیگیری مطالبات و در صحنه‌های مختلف از نظام مقدس جمهوری اسلامی‌ حضور ارزشمندی داشته و در موضوع زلزله نقش موثری ایفا کرده است.
وی بیان کرد: موضوعات ‌مدیریت شهری باید در دولت و مجلس بیشتر توجه شود و کلانشهرها باید نوع نگاهشان از قبیل کلان‌نگری‌، اولویت‌بندی پروژه‌ها، استفاده درست از منابع‌، کسب‌ در‌آمد مناسب، افزایش سرمایه‌گذاری‌، اجرای پروژه‌های اولویت‌‌دار و ... تغییر پیدا کند.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت گفت: شهرستان اراک سهم زیادی از جمعیت استان را داراست، علی‌رغم فضا‌سازی که گاهی اوقات مطرح می‌شود سهم بودجه‌ای آن نسبت به شهرستان‌های دیگر به نسبت جمعیت کمتر است که از استاندار مرکزی انتظار داریم این مساله را پیگیری کنند.
انتهای پیام

captcha