انجام ۴۶۷۰ تست ایدز در ایلام
کد خبر: 3769709
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶

انجام ۴۶۷۰ تست ایدز در ایلام

گروه اجتماعی - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از انجام ۴۶۷۰ تست ایدز در استان خبر داد.

انجام 4670 تست ایدز در ایلام
به گزارش ایکنا از ایلام، راضی ناصری‌فر، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام روز گذشته 13 آذرماه در نشست رسانه‌ای و خبری هفته اطلاع‌رسانی ایدز اظهار کرد: انجام آزمایش ایدز باید در جامعه نهادینه شود و همه باید بدانند این‌گونه آزمایش‌ها برای اطلاع از سلامتی آنان است چراکه گسترش بیماری ایدز ریشه در انکار و جهل دارد، افزود: باید نگرش جامعه نسبت به این بیماری تغییر کند و باید با آموزش این نگرش را اصلاح کرد.
وی با بیان اینکه ایدز یک بیماری نوپدید و عفونی است که توسط ویروسی بنام HIV ایجاد می‌شود و سیستم ایمنی بدن و گلبول‌های سفید را موردحمله قرار می‌دهد، تصریح کرد: بیماری ایدز از طریق سرنگ مشترک و وسایل تیز و برنده آلوده به ویروس، تماس جنسی با فرد مبتلا به ایدز، انتقال خون و فرآورده‌های خونی و انتقال از مادر مبتلا به ایدز به فرزند منتقل می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: میزان انتقال ایدز از راه فرآورده‌های خونی از ابتدای سال صفر درصد بوده و در 6 ماهه نخست امسال بیش از 4670 تست ایدز توسط مرکز بهداشت استان انجام‌شده و درمجموع سه مرکز مشاوره در استان آموزش‌های تأثیرگذاری برای جلوگیری از انتقال بیماری انجام داده‌اند.
ناصری‌فر از استقرار اتوبوس انجام تست سریع در سطح شهر ایلام خبر داد و گفت: این مرکز سیار به‌صورت رایگان به شهروندان خدمات ارائه می‌دهد.
وی اجتناب از رفتار جنسی ناسالم و پرخطر، عدم استفاده از سرنگ مشترک در معتادان تزریقی و اطمینان از استریل بودن وسایل دندانپزشکی و استفاده از وسایل تیز و برنده یک‌بارمصرف در آرایشگاه‌ها و مراکز حجامت، تاتو، خال‌کوبی و عدم مصرف قرص‌های محرک و روان‌گردان و مواد مخدر را برای پیشگیری از این بیماری توصیه کرد.
انتهای پیام
captcha