برگزاری چهارمین دوره مسابقات قرآن ورزش و جوانان در یزد
کد خبر: 3785287
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱

برگزاری چهارمین دوره مسابقات قرآن ورزش و جوانان در یزد

گروه اجتماعی- مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد از برگزاری چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه ورزشکاران، جوانان و کارکنان ادارات ورزش و جوانان در استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از یزد، مسعود شریعتی، مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد 8 بهمن در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه فجر 16 پروژه افتتاح خواهد شد.
وی از افتتاح 40 خانه ورزشی روستایی در دهه فجر خبر داد و گفت: 47 پروژه امسال 17مورد در دهه دولت افتتاح و 16 مورد در ایام الله دهه فجر با اعتبار 10 میلیارد تومان و مابقی تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.
شریعتی افزود: بزرگترین پروژه، سالن اسکواش استان است که با اعتباری بالغ بر 2 میلیار تومان برای میزبانی مسابقات اسکواش کشوری و بین المللی آماده و در دهه فجر افتتاح می شود.
شریعتی تصریح کرد: استان یزد یکی از قطب های ورزشی کشور و این موقعیت نیازمند همراهی و حضور انقلابی ادامه دار است.
برگزاری جشنواره «40 آیه زندگی» در یزد
مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: هم اکنون در استان بیش از 64 هزار بیمه شده ورزشی داریم و در سال97 ورزشکاران 42 مقام کشوری به دست آورده اند و تعداد مدال های کشوری امسال تاکنون 650 مورد و 49 اعزام به مسابقات برون مرزی داشته ایم.
شریعتی افزود: استان در سال 97 سه مورد میزبانی مسابقات را داشته و تعداد باشگاه های سطح استان به 705 مورد رسیده و توانسته ایم خانه جوانان را تاسیس کنیم و در این راستا نماینده ای به مجامع بین المللی اعزام خواهد شد و سازماندهی درخواست ها و برنامه های داوطلبانه جوانان را ارائه خواهد نمود.
وی ادامه داد: جشنواره 40 آیه زندگی، مسابقات قرآنی، جشن بزرگ جوانان ورزشکار، کار مشترک با صدا و سیما برای تقدیر از 40 پیشکسوت ورزشی، خیرین، خانواده شهدا و ورزشکاران از دیگر برنامه ها است.
بهره‌مندی 200 جوان یزدی از مشاوره رایگان
احمد طالبی، معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد نیز در این نشست اظهار کرد: برگزاری کارگاه های پیش از ازدواج و بعد از ازدواج از جمله برنامه های جوانان است، البته مقرر شده کارگاه های مشاوره پیش از ازدواج توسط ورزش و جوانان، کارگاه های حین ازدواج توسط دانشگاه علوم پزشکی و کارگاه های پس از ازدواج توسط اداره بهزیستی اجرا شود.
وی ادامه داد: امسال برای 200 نفر از جوانان مشاوره رایگان ارائه شد و 30 متقاضی برای مربی ورزشی بوده اند و 144کارگاه آموزشی اجرا شده و این عزیزان به فعالیت برداخته اند و اشتغال زایی نیز خواهد بود و ما برای اشتغال زایی جوانان 15 کارگروه آموزشی برگزار نموده ایم.
افتتاح 16 پروژه به‌مناسبت دهه فجر در یزد
علی محمد شیخی، معاون پشتیبانی و توسعه ادراه کل ورزش و جوانان استان یزد نیز در این نشست گفت: مجموع پروژه های سال 97، 47 مورد است که از این تعداد 17 مورد با اعتبار 5 میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح شد و 8 چمن روستایی با اعتبار 11 میلیارد تومان نیز در طی این مدت افتتاح شده است.
وی اظهار کرد: تعداد پروژه های قابل اجرا در دهه مبارک فجر 16 مورد با اعتبار 10 میلیار تومان خواهد بود و مابقی پروژه ها تا پایان سال اجرا خواهد شد.
شیخی افزود: در سال گذشته 60 خانه ورزش روستایی و امسال 40 خانه ورزش روستایی هر کدام با اعتبار 180 میلیون تومان افتتاح و با وسایل ورزشی تجهیز شده است و در دهه فجر هر 40 مورد همزمان به صورت نمادین به فرماندار شهرستان ها تحویل داده خواهد شد.
اجرای 700 برنامه ورزشی در یزد
سید احمد هاشمی، معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان یزد نیز در این نشست گفت: کسب رتبه ششم در مسابقات ورزشی کشور توسط ورزشکاران استان به دست آمد و از تعداد ورزشکارانی که به مسابقات اعزام شدند 50 نفر به عنوان استعداد برتر انتخاب شده اند.
وی افزود: باشگاه های استان در حال رسیدن به پایداری هستند و اقدامات خوبی انجام شده است که نشان از افزایش فرهنگ در بخش ورزشی خواهد بود، مسابقات متعدد ورزشی و 700 برنامه را در ایام دهه فجر خواهیم داشت.
معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان یزد تجلیل از ورزشکاران و خانواده های معظم شهداء را در25 بهمن ماه  از دیگر برنامه ها برشمرد و گفت: با همکاری نیروهای مسلح بحث مهارت آموزی سربازان انجام خواهد شد و دوره های تربیت مربی و داوری را برگزار می کنیم و پس از آن با دریافت گواهینامه می توانند مربی شوند.

انتهای پیام

captcha