شکستن سکوت در صورت نپذیرفتن نمایندگان اتحادیه مدغم در شورای توسعه فرهنگ قرآنی
کد خبر: 3791176
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
در نامه‌ صریح مرتضی طلایی به حجت‌‌الاسلام عاملی مطرح شد؛

شکستن سکوت در صورت نپذیرفتن نمایندگان اتحادیه مدغم در شورای توسعه فرهنگ قرآنی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت کشور طی نامه‌ای به رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی، خواستار پذیرش نمایندگان اتحادیه مدغم در شورای توسعه شد و در این نامه آمده که اگر این امر رخ ندهد، سکوت خود را خواهد شکست.

شکستن سکوت در صورت نپذیرفتن نمایندگان اتحادیه مدغم در شورای توسعه فرهنگ قرآنی

به گزارش ایکنا؛ مرتضی طلایی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه موسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت کشور(اتحادیه مدغم)، نامه‌ای به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی ارسال کرده که به شرح زیر است.
حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای عاملی
دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی
سلام علیکم
احتراماً با توجه به بررسی موضوع اتحادیه‌های استانی و کشوری مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت در جلسه آتی شورای محترم توسعه فرهنگ قرآنی، ضمن پیوست «مصوبه آخرین جلسه هیأت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور» – به‌عنوان تنها اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در کشور- به همراه «بیانیه قاطبه مدیران عامل اتحادیه‌های مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت» حاضر در همایش فعالان قرآنی ـ مردمی سراسر کشور و نیز «بیانیه اعضای مجمع عمومی مؤسس اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور» که متضمن مطالبات گویا و شفاف خانواده بزرگ مؤسسات و تشکل‌های قرآنی کشور است نکات زیر جهت مزید استحضار ایفاد می‌گردد:
1- موضوع ادغام اتحادیه‌ها، بیش از یک دهه از زمان، انرژی و اعتبار جامعه قرآنی و بلکه این مرز و بوم را به خود اختصاص داده و با بیش از 500.000 رکورد خبری! در فضای مجازی، به یک مسئله ملی پر حاشیه در ام‌القری اسلام تبدیل شده است. موضوعی که تقدس خدمتگزاران آستان مقدس قرآن کریم و مدیریت مسئولان فرهنگی کشور را به چالش کشیده و توانایی کلام وحی در وحدت‌آفرینی میان مردمان را نشانه رفته است. آیا براستی ادغام دو تشکل مردمی منسوب به قرآن کریم اینچنین سخت است؟ شأن و عزت فعالان راستین کلام وحی این است؟ یا مسئله چیز دیگری است؟ ادغام اتحادیه‌ها چه منافعی را متأثر و کرسی قدرت چندساله چه کسانی را تهدید می‌کند؟ علیرغم وجود مصوبات متقن و روشن آن شورا و نیز مصوبات هیأت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت که با توافق و تصمیم همه اشخاص ذینفع و مرتبط به ثمر رسیده و پیشینه‌های مضبوط و تحقیقات دبیرخانه و نظرات روشن دفتر حقوقی آن شورا – که بی‌شک جنابعالی نسبت به آن علم و آگاهی کامل دارید - مخالفت گروهی انگشت شمار با فرآیند ادغام و اتحادیه‌های واحد استانی و کشوری چه معنایی دارد؟ معدود افرادی که طی یک‌دهه گذشته با ادعای نمایندگی تشکل‌های قرآنی بر قاطبه کرسی‌های تصمیم‌گیری‌های قرآنی در کشور تکیه زده و به مدد آن، حساب‌های بانکی مراکز منتسب و مرتبط به آنان روز به روز فربه‌تر شده است. نیم‌نگاهی به اعضاء آن شورا، کمیسیون‌ها، کمیته‌ها و کارگروه‌های وابسته، چهره تکراری چند نفر را روشن‌تر خواهد نمود که طی سال‌های گذشته با تثبیت روزافزون جایگاه خود، شأنی ویژه و جاودانه برای خود قائل بوده، با تظاهر به ایفای نقش منجی اعظم! اجازه حضور و مشارکت برای احدی نداده و صدای هر منتقد و مخالفی را با شدیدترین وجه و شرم‌آورترین اتهامات خاموش کرده‌اند. همین گروه معدودند که روزی منافع خود را در ادغام اتحادیه‌ها دیده و با انجام صدها مصاحبه و ارائه خبر در منقبت و مزایای آن، گوش فلک را پر کردند و امروز که عدم اقبال عمومی به آنان در انتخابات اتحادیه‌ها علنی گردیده، با توسل به غیر اخلاقی‌ترین اتهامات و ادعاهای غیر واقعی و بدون ارائه کوچکترین سند در این زمینه، انتخابات صورت گرفته را ناسالم و از مزایای تعدد اتحادیه‌ها سخن می‌گویند! پارلمان قرآنی کشور جولانگاه چنین افرادی نیست.
2- اتحادیه‌های واحد استانی و کشوری به استناد مدارک متقن، با مشارکت 85 درصدی مؤسسات و تشکل‌های قرآنی در چارچوب مصوبات شورای توسعه فرهنگ قرآنی و براساس مصوبات و نظارت هیأت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت و با حضور نمایندگان ناظر دو اتحادیه سابق کشوری تشکیل و پس از تأیید فرآیند انتخابات یکایک استان‌ها از سوی هیأت رسیدگی، اقدام به ثبت و فعالیت نموده است. خدشه به این انتخابات آن هم توسط تأییدکنندگان آن، تأمل در موضوع فوق را مضاعف می‌نماید.
بیش از 200 برگ از اسناد و مدارک مرتبط شامل مصوبات شورای توسعه فرهنگ قرآنی، ابلاغیه‌های دبیر محترم آن شورا، مصوبات هیأت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت، صورت‌ جلسات منظم به امضاء نمایندگان اتحادیه‌های سابق کشوری به عنوان بخشی از اسناد ذیربط به پیوست تقدیم حضور می‌گردد.
3- اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور به نمایندگی از قریب 4000 مؤسسه قرآنی کشور برای آخرین بار، ضمن درخواست همراهی اعضاء محترم شورای توسعه با این اتحادیه و احترام به مصوبات قبلی شورا و مطالبه عمومی در رسمیت بخشی به مشارکت بی‌بدیل قاطبه مؤسسات در امر تشکیل اتحادیه‌های واحد استانی و کشوری، از جنابعالی به عنوان رئیس محترم شورای توسعه فرهنگ قرآنی انتظار دارد با عنایت به موضوعات فوق‌الذکر، زمینه لازم برای حضور نمایندگان واقعی مؤسسات قرآنی در آن شورا و مشارکت در تصمیم‌گیری‌های آن را فراهم سازید.
4- حجب و حیا، عزت، سعه صدر و مناعت طبع مؤسسات و تشکل‌های قرآنی کشور طی حداقل 16 ماه گذشته و توصیه آنان به صبر و مدارا از سوی نمایندگان آنان در اتحادیه‌ها، به امید توجه مسئولان فرهنگی کشور به حداقل مطالبات و حقوق آنان و جبران بی‌مهری‌های گذشته بوده است. تعهد و رسالت اینجانب و همکاران محترم در اتحادیه‌های واحد استانی و کشوری همانگونه که در بیانیه‌های صدرالاشاره آمده است، صیانت از حقوق موسسات و تشکل‌های قرآنی مردمی و پیگیری مطالبات مطروحه است و در این خصوص از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم نمود.
موضوع ادغام و تشکیل اتحادیه‌های واحد استانی و کشوری، موضوعی تمام شده و غیرقابل مذاکره و برگشت است. چنانچه شورای محترم توسعه فرهنگ قرآنی در این مقطع حساس و سرنوشت‌ساز نخواهد به این مهم توجه نموده و کمافی السابق متأثر از نظر چند نفر اقلیت شناخته شده و متصل به قدرت‌های دولتی و حاکمیتی و با اتکاء به رایزنی‌های غیر اخلاقی آنان – که اسناد آن نیز موجود است – تصمیم‌گیری نموده و همچنان با بی‌اعتنایی به مصوبات ماضی، از پذیرش نمایندگان اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور خودداری نماید. موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور تحمل نکرده و سکوت خود را خواهند شکست.

تصویر نامه مرتضی طلایی به حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک شود.

شکستن سکوت در صورت نپذیرفتن نمایندگان اتحادیه مدغم در شورای توسعه فرهنگ قرآنی

شکستن سکوت در صورت نپذیرفتن نمایندگان اتحادیه مدغم در شورای توسعه فرهنگ قرآنی

انتهای پیام 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۰
asdf
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۹ - ۱۵:۳۳
0
0
احسنت
جانا سخن از دل ما می گویی
مرادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۲ - ۱۳:۱۶
0
0
از شکستن سکوت آقای طلایی باید استقبال کرد
چرا که اولا تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد
ثانیا بررسی عملکرد 5 سال ایشان در هیات مدیره اتحادیه سابق موسسات کشور عبرت آموز و بسیار با اهمیت است.
captcha