کاهش هر ساله اهدای خون در اسفندماه با وجود نیاز بیشتر
کد خبر: 3791742
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۶
مدیرعامل سازمان انتقال خون تبیین کرد:

کاهش هر ساله اهدای خون در اسفندماه با وجود نیاز بیشتر

گروه سلامت ــ مدیرعامل سازمان انتقال خون اسفندماه را برای سازمان، ماه متفاوتی خواند و گفت: در این ماه، آمار مراجعه اهداکنندگان خون کاهش می‌یابد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون، علی‌اکبر پورفتح‌الله، مدیرعامل این سازمان، اسفندماه را برای سازمان، ماه متفاوتی خواند و گفت: در این ماه آمار مراجعه اهداکنندگان خون کاهش می‌یابد.

وی در پیامی اوقات خوشی را برای روزهای پایان سال هموطنان آرزو کرد و خطاب به ایشان گفت: این روزها که شما هموطنان عزیز سرگرم تدارک و استقبال از سال جدید هستید، ترافیک، سنت خانه‌تکانی، خرید عید و تدارک سال جدید اولویت اهدای خون را به تعویق می‌اندازد؛ در حالی که نیاز به خون و فرآورده‌های آن همیشگی است و عمر فرآورده‌های خونی کوتاه و این سازمان همیشه چشم به راه همراهی اهداکنندگان خون است.

وی تأکید کرد: اسفندماه مصرف خون و فرآورده های آن را هم افزایش می دهد، زیرا افراد دچار تالاسمی که مصرفکنندگان دائمی خون هستند، تمایل دارند که تزریق خون منظم خود را قبل از روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروز انجام دهند.

فتح اله افزود: تعداد اعمال جراحی در این ماه افزایش می یابد و هفته آخر اسفندماه که به تعطیلات ختم می شود، بیماران تحت عمل جراحی، باید در بیمارستان پایدار و ترخیص شوند.

وی افزود: پایان اسفندماه، آغاز سفرهای نوروزی است که در کشور ما بیشتر با خودرو صورت می گیرد و حجم تصادفات نیاز به خون را افزایش می دهد و سازمان مجبور به افزایش ذخیره خون و فرآورده های آن قبل از پایان سال است تا نوروزی بدون دغدغه را برای هموطنان به ارمغان آورد.

وی با اشاره به اهداکنندگان خون به منزله سرمایه اجتماعی بزرگ این سازمان گفت: نزدیک به یک میلیون و 400 هزار نفر از هموطنانی که متفاوت و ایثارگر هستند، سالانه بیش از دو میلیون و 100 هزار واحد خون اهدا می کنند و امیدوارم که این اسفندماه، هم به یاری بیماران بشتابند و پیشاپیش، قدوم پربرکت ایشان را در مراکز انتقال خون گرامی می داریم واز ایشان و سایر مردم عزیز کشورمان برای حضور همه روزه در مراکز انتقال خون طی ماه اسفند دعوت می کنم.

وی تاکید کرد همکارانم در سراسر کشور چون سال‌های اخیر سنت چهارشنبه سوری را با شعار «سرخی من از تو» در چهارشنبه آخرین هفته سال در مراکز انتقال خون به انتظار هموطنان خواهند بود.

وی افزود: حضور در مراکز انتقال خون و فرهنگ‌سازی اهدای خون و گسترش آن در خانواده‌ها در این مناسبت فرهنگی فرخنده می‌تواند سبب افزایش ذخیره خون و فرآورده‌های آن در پایان سال شود.

انتهای پیام

 

captcha