اولین نمایشگاه «بسم الله الرحمن الرحیم» با هنر معرق کاشی
کد خبر: 3792067
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۸

اولین نمایشگاه «بسم الله الرحمن الرحیم» با هنر معرق کاشی

کانون خبرنگاران نبأ ــ مسئول برگزاری نمایشگاه از برپایی اولین نمایشگاه معرق کاشی با طرح «بسم الله الرحمن الرحیم» در نایین خبر داد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ فاطمه افضل زاده  با اشاره به اینکه در هر اثر بانوان هنرمند نائینی، نام صفت زیبایی از خداوند را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: سبک کار به این صورت است که اسم زیبای بسم الله با ۳۲ طرح متفاوت طراحی و در اندازه‌های متفاوت با خوردهای ریز و درشت کاشی وجود دارد که در حاشیه نمایشگاه سایر کارهای متفاوت نیز ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه 32 اثر در این نمایشگاه به معرض دید بازدیدکنندگان گذاشته شده است، افزود: مهمترین هدف تشکیل نمایشگاه ترویج اسم جلاله «بسم الله الرحمن الرحیم» همراه با تلفیق هنر زیبای معرق کاشی و بزرگداشت این نام مقدس است.

سرپرست گروه هنری معرق کاشی در نایین، تقدیم هدیه معنوی این کار هنری به ساحت مقدس حضرت زهرا(س) به مناسبت روز زن به دست بانوان عزیز و معرفی هنر معرق کاشی به جهت ایجاد فضای زیباسازی شهر و درآمدزایی برای جوانان را دیگر محورهای برگزاری نمایشگاه دانست.

به گفته افضل زاده، بیش از دو ماه بانوان بر روی این آثار کار کرده‌اند تا به مناسبت روز ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن تحت نمایشگاهی از دوم تا هشتم اسفند ماه از ساعت 10 تا 12 صبح و 15 الی 18 بعد از ظهر در فرهنگسرای شهرداری نایین به معرض دید علاقه‌مندان به هنر مخصوصا معرق کاشی قرار گیرد.  

حمیدرضا پوربافرانی 

انتهای پیام 

captcha