نحوه فعالیت مراکز اهدای خون البرز در ماه رمضان
کد خبر: 3809216
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱

نحوه فعالیت مراکز اهدای خون البرز در ماه رمضان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل انتقال خون البرز گفت: پایگاه‌های انتقال خون در این استان، همزمان با آغاز ایام ماه مبارک رمضان آماده ارائه خدمات ویژه به مردم هستند.

نحوه فعالیت مراکز اهدای خون البرز در ماه رمضان

محمدرضا مهدی‌زاده، مدیرکل انتقال خون البرز، در گفت‌و‌گو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: براین اساس پایگاه‌های مرکزی، توحید کرج و مرکز جامع اهدای خون مهربانو در تمام روزهای ماه مبارک رمضان از ساعت هشت الی 14 دایر هستند.
وی افزود: پایگاه مرکزی انتقال خون البرز در چهارراه گلزار علاوه بر نوبت صبح، از ساعت 19 الی 24 نیز به اهداکنندگان خون خدمات ارائه می کند.
مهدی‌زاده گفت: به علت پایین بودن طول عمر برخی از فرآورده‌های خونی از جمله پلاکت‌ها، انتقال خون نیازمند دریافت خون به صورت مستمر و روزانه است.
مدیرکل انتقال خون البرز با اشاره به استقبال مردم برای اهدای خون در ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به نیاز روزانه بیماران، مردم اهدای خون را به زمان خاصی موکول نکنند و در طول سال، این امر خداپسندانه را تکرار کنند.
مدیرکل انتقال خون البرز افزود: روزه‌داران در صورت صرف وعده سحری مناسب همراه با مایعات کافی می‌توانند در ساعات اولیه روز با مراجعه به مراکز، خون سالم خود را اهدا کنند.
مهدی‌زاده از مردم خواست چنانچه نذری برای اهدای خون در این ماه عزیز دارند، نذرخود را منوط به شب‌های قدر نکنند بلکه در صورت امکان خون خود را در دو هفته ابتدای ماه مبارک رمضان اهدا کنند.
وی با اشاره به اینکه اداره‌کل انتقال خون با تامین به موقع خون و فرآوردهای خونی در سلامت جامعه نقش تأثیرگذاری دارد، افزود: برای فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن فرهنگ اهدای خون اطلاع‌رسانی گسترده موثر است.
انتهای پیام

captcha