رشد و بالندگی رشته‌های هنری متأثر از قرآن کریم است
کد خبر: 3811955
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸

رشد و بالندگی رشته‌های هنری متأثر از قرآن کریم است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ استاندار یزد با اشاره به نگارش کتاب‌های زیاد در حوزه قرآن گفت: اکثر رشته‌های هنری متاثر از قرآن است و رشد و بالندگی آن‌ها از این کتاب آسمانی ناشی می‌شود.

استانداربه گزارش ایکنا از یزد، محمدعلی طالبی، استاندار یزد پیش از ظهر امروز، 25 اردیبهشت‌ماه در آیین افتتاح هفتمین نمایشگاه بزرگ علوم قرآنی یزد در محل حسینیه صاحب الزمان محمودآباد اظهار کرد: از برکت این کتاب آسمانی نمود برکت عالی را در کشور و جهان اسلام مشاهده می‌کنیم.
وی ادامه داد: امروزه اقداماتی انجام شده که فراتر از عرضه قرآن می‌بینیم و اینکه کتاب‌های زیادی در حوزه قرآن به نگارش درآمده و تاثیر بزرگی در جامعه ایجاد شده و خیلی از رشته‌های هنری متاثر از قرآن و بالندگی آن ناشی از کلام الله مجید است.
طالبی افزود: هنر خوشنویسی را در تعالی قرآن می‌توان دید و همچنین قرآن به رشد و بالندگی هنرهای تجسمی کمک می‌کند و این بالندگی را در تمام عرصه‌ها در حوزه هنر و سایر حوزه‌ها نشان داده است.
استاندار یزد گفت: امیدواریم در استان یزد که دارالعباده و با قرآن مانوس است و مسئولان در جای جای این استان که خود را مدیون قرآن می‌دانند بتوانیم با تعامل و همراهی همه مسئولان و همراهی ائمه جمعه بویژه امام جمعه یزد و با ساز و کار که در اختیارمان است، قدم‌های خوبی در جهت توسعه قرآن برداریم.
یادآورمی‌شود هفتمین نمایشگاه بزرگ علوم قرآنی یزد از 25 اردیبهشت‌ماه با حضور جمعی از مسئولان به صورت رسمی آغاز بکار و تا 2 خردادماه جاری هرشب از ساعت 21 الی یک بامداد میزبان علاقه مندان است.

انتهای پیام

captcha