حمایت از طرح‌های تحقیقاتی در حوزه سلامت و حلال
کد خبر: 3813254
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴
جنت خبر داد:

حمایت از طرح‌های تحقیقاتی در حوزه سلامت و حلال

گروه سلامت ــ رئیس مرکز تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو از حمایت‌های مالی، لجستیکی و معنوی از طرح‌های تحقیقاتی در حوزه‌های حلیت و سلامت خبر داد.

سه شنبه///حمایت از طرح‌های تحقیقاتی در حوزه سلامت و حلالبهروز جنت، رئیس مرکز تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به فراخوان حمایت از طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه حلال و سلامت، اظهار کرد: این فراخوان در جهت وظیفه ذاتی و مصوب سازمان غذا و دارو و در راستای ارتقای بهداشت، سلامت، حلیت و حرمت مواد و فرآورده‌های دارویی، غذایی، آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی و ملزومات پزشکی مورد مصرف و سایر خدمات حوزه سلامت ارائه شده است.
 
وی بیان کرد: در همین راستا به دلیل نیازی که در کشور وجود دارد، از تمامی مؤسسات تحقیقاتی و پژوهشی، مراکز آموزش عالی، متخصصان و پژوهشگران دعوت می‌کنیم تا پیشنهادها، پروپوزال و طرح‌های تحقیقاتی خود را در زمینه‌های حلال برای ما ارسال کنند.

رئیس مرکز تحقیقات حلال ادامه داد: طرح‌هایی که به این مرکز ارسال می‌شوند، چنانکه از لحاظ موضوع، روش و هزینه مورد تأیید معاونت پژوهشی مرکز تحقیقات حلال باشند، مورد حمایت مالی، لجستیکی و معنوی قرار می‌گیرند.

جنت با بیان اینکه ۱۵ سرفصل برای پژوهش‌های مورد تأیید مرکز تحقیقات حلال تعیین شده است، گفت: «بهداشت و سلامت در تولید و فرآوری محصولات و خدمات سلامت»، «حلیت و حرمت در تولید و فرآوری محصولات و خدمات سلامت»، «روش‌های شناسایی و تعیین مقدار اجزای متشکله مواد و فرآورده‌های سلامت»، «شناسایی تقلبات در مواد و فرآورده‌های سلامت»، «چگونگی بازرسی و ارزیابی و مراحل آن در فرآیند و نظام سلامت و حلیت فرآورده‌ها و خدمات»،‌«شیوه‌های نمونه‌برداری و آزمون مواد و فرآورده‌های سلامت» از جمله سرفصل‌های پیشنهادی مرکز تحقیقات حلال است.

وی «تجارب کشور‌ها و فرایند صدور گواهی در زمینه حلیت و حرمت فرآورده‌های سلامت و خدمات»، «حلیت و حرمت در مواد و فرآورده‌های اصلاح ژنتیک شده»، «بررسی اثرات مواد بر سلامت با روش‌های مختلف بالینی»، «حلیت و حرمت در افزودنی‌های به کار رفته در فرآورده‌های سلامت»،‌ «اقتصاد سلامت، دارو، غذا، حلال»،‌ «مباحث فقهی در حوزه طهارت، حلیت و حرمت فرآورده‌ها و خدمات سلامت»،‌ «بیمه و بانکداری اسلامی و حلال»، «معماری اسلامی و حلال»، «گردشگری سلامت» و گردشگری اسلامی و حلال» را از دیگر سرفصل‌های تعریف شده از سوی مرکز تحقیقات حلال اعلام کرد.

جنت بیان کرد: پژوهشگران و اعضای هیئت علمی سازمان‌ها و دانشگاه‌ها می‌توانند طرح‌های تحقیقاتی خود را همراه مستندات به مرکز تحقیقات حلال جمهوری اسلامی ایران ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha