استعدادهای قرآنی یزدی ناشناخته‌اند
کد خبر: 3813344
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۴

استعدادهای قرآنی یزدی ناشناخته‌اند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرعامل مؤسسه قاریان و حافظان استان یزد گفت: استان یزد استعدادها و ظرفیت بسیار بالایی در فعالیت‌های قرآنی دارد ولی متأسفانه همت و همبستگی برای معرفی و ارائه آن نبوده است.

استعدادهای قرآنی یزدی ناشناخته‌اندبه گزارش ایکنا از یزد، محمدحسین صباغ، مدیرعامل مؤسسه قاریان و حافظان استان یزد دوشنبه شب، ۳۰ اردیبهشت‌ماه در همایش مرییان حفظ قرآن کریم استان یزد که به‌همت اداره قرآنی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان یزد برگزار شد، اظهار کرد: نظم بخشی در قعالیت‌ها و انجام فعالیت‌های آموزشی و جلوگیری از خطاهای احتمالی در جامعه قرآنی از اهداف ایجاد این مؤسسه در استان یزد است.
صباغ افزود: مؤسسه قاریان و حافظان استان یزد اخیرا راه‌اندازی شده و هیئت مؤسس طی برگزاری جلسات متعدد که خود از قاریان و پیشکسوتان استان یزد بودند و پس از دعوت از کلیه قاریان و حافظان استان، اعضای هیئت مدیره در انتخابات و رای گیری انتخاب و فعالیت ما آغاز شد.
وی ادامه داد: علاوه بر آموزش‌های قرآنی که البته در آمدزایی مدنظر نیست، در رابطه با جلوگیری از هرگونه معضلی که ممکن است توسط برخی افراد که شایسته جامعه قرآنی نباشد ایجاد شود در اولویت فعالیت‌های ما خواهد بود.
صباغ افزود: انجمن قرآنیان نیز در آینده‌ای نردیک در کشور در حال تشکیل است که می‌توان از آن ظرفیت کمال استفاده را کرد و استان یزد ظرفیت بسیار بالایی دارد ولی متأسفانه همت و همبستگی برای معرفی و ارائه آن نبوده است.
وی ادامه داد: افراد سرشناس زیادی در زمینه قرآن در استان یزد فعالیت دارند که به‌عنوان مثال استاد کاظمی و حسن مختاری که یکی از اعضای شورای عالی قرآن کشور و مدرس برجسته قرآن هستند، یکی از ظرفیت‌های یزد است علاوه بر آن پیشکسوتان قرآنی زیادی نیز فعالیت دارند که ان‌شاءالله در فعالیت‌های قرآنی چه حفظ چه قرائت از این بزرگواران کمک خواهیم گرفت.
مدیرعامل مؤسسه قاریان و حافظان استان یزد گفت: با توجه به رایزنی‌های انجام شده در بخش بانوان نیز واحدی ویژه آن‌ها ایجاد و کلیه فعالیت‌هایی که در حوزه آقایان انجام خواهد شد، در حوزه بانوان نیز صورت می‌گیرد.
وی بیان کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه مکانی مستقل نداشتیم؛ لذا در محل ساختمان اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی استان فعالیت داریم و هر یک از فعالان قرآنی که نظرات و پیشنهادات در این زمینه داشته باشند با آغوش باز پذیرا خواهیم بود و  قدردان زحمات همه فعالان قرآن هستیم.

انتهای پیام

captcha