اجرای 1150 برنامه در سالروز آزادسازی خرمشهر در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3813637
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷

اجرای 1150 برنامه در سالروز آزادسازی خرمشهر در خراسان‌شمالی

گروه فرهنگی- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌شمالی گفت‌: یکهزار و 150 برنامه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در این استان برگزار می‌شود.

اجرای 1150 برنامه در سالروز آزادسازی خرمشهر

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، سرهنگ احیاء محمد امیری، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان امروز۳۱ اردیبهشت در نشست خبری اظهار کرد: برگزاری صبحگاه مشترک، گلباران مزار شهدا، همایش پیشکسوتان، همایش طلاب، نشست زنان ایثارگر، تشریح عملیات بیت المقدس در شبکه اترک خراسان‌شمالی توسط فرماندهان، دیدار با خانواده شهدا و تجلیل از رزمندگان و خانواده شهدا از جمله برنامه‌ها است.
وی عملیات بیت المقدس را مهم ترین و موثرترین عملیات در دوران دفاع مقدس دانست، افزود: در طول جنگ تحمیلی عملیات گسترده و مهم و عملیات محدود با دشمن نیز داشته‌ایم که مهم ترین آنان در طول جنگ عملیات بیت المقدس بود.
وی با بیان اینکه بخش زیادی از خاک کشور در اشغال دشمن قرار گرفته بود افزود: در عملیات بیت المقدس بیش از شش هزار کیلومتر از خاک کشور که توسط دشمن اشغال شده بود آزاد شد.
وی اظهار کرد: در عملیات بیت المقدس توازن نظامی کشور تغییر کرد، 36 هزار نفر از نیروهای زبده و آموزش دیده دشمن منهدم شد همه یا کشته شدند یا به اسارت رزمندگان غیور درآمدند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌شمالی از پیشرفت فیزیکی ۳۸ درصدی باغ‌موزه دفاع مقدس استان خبر داد، تأکید کرد: در سفر اخیر سردار کارگر تفاهم‌نامه حفظ آثار و استانداری به ارزش شش میلیارد تومان به امضا رسیده که طبق آن بناست در سال جاری و ۹۹ هرکدام سه میلیارد تومان و از محل منابع ملی نیز مبلغی تأمین شود تا در سال ۹۹ شاهد افتتاح باغ‌موزه باشیم.
انتهای پیام

captcha