قدردانی حجت‌الاسلام حشمتی از برگزارکنندگان نمایشگاه قرآن امسال
کد خبر: 3813686
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۵

قدردانی حجت‌الاسلام حشمتی از برگزارکنندگان نمایشگاه قرآن امسال

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت، در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن، گفت: امسال شرایط خاص و ویژه‌ای در زمینه مسائل اقتصادی وجود داشت و شاید بسیاری از مردم در برپایی نمایشگاه قرآن این را لحاظ نکرده باشند که تمامی فعالیت‌ها در سال 98 نسبت به سال‌های قبل باید با سه برابر قیمت اجرایی می‌شد.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی افزود: جا دارد از همکارانی که با همت خود نمایشگاه قرآن را برپا کردند قدردانی داشته باشم، چرا که توانسته‌اند در این وضعیت اقتصادی پرچم نمایشگاه قرآن را بر افراشته نگه دارند.

حشمتی با اشاره به اینکه سرپا نگه داشتن نمایشگاه در این وضعیت حاصل صرفه‌جویی و نیز یاری گرفتن از مجموعه‌های دیگر بوده است، ادامه داد: امیدوارم همانگونه که تا کنون مردم از این سفره معنوی بهره‌مند شده‌اند، شهروندان تهرانی در روزهای آتی به این نمایشگاه مراجعه کنند و بیش از پیش از کلام الهی بهره‌مند شوند.

رئیس سابق نمایشگاه قرآن با تأکید بر اینکه تمام دلگرمی برگزار کنندگان نمایشگاه به استقبال مردم از این رویداد خواهد بود، بیان کرد: اگر در این مسئله خدشه‌ای وارد شود خستگی کارها باقی خواهد ماند. به عنوان یک خادم قرآن از مردم تقاضا دارم در روزهای باقی مانده تا پایان نمایشگاه این رویداد را مورد توجه قرار دهند.

وی با تأکید بر اینکه زمینه‌های لازم برای بهره‌مندی مردم از فضای مطلوبی که برپا شده، فراهم شده است، گفت: محصولات مختلف فرهنگی و هنری و قرآنی که در نمایشگاه امسال فراهم شده است می‌تواند انگیزه‌های لازم برای حضور حداکثری مردم در نمایشگاه قرآن را فراهم کند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت با تأکید بر اینکه عرضه چنین محصولاتی در نمایشگاه قرآن بدون سرمایه گذاری ممکن نخواهد بود، گفت: تولید این محصولات زمان بر نیز خواهد بود. به نظر من فضای مجازی، آثار مفهومی حجمی، فیلم‌های کوتاه قرآنی و مواردی از این دست کماکان می‌تواند بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد.

رئیس سابق نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه در دوره خودم تلاش داشتم تا چنین محصولاتی در نمایشگاه قرآن حضور یابد، گفت: در آن دوره نیز مشکلاتی برای عرضه این قبیل محصولات در نمایشگاه وجود داشت و به نظر می‌رسد این مشکلات همچنان پابرجا است.

حشمتی در بخش دیگری از این گفت‌وگو بیان کرد: اگر ما بخواهیم همه حوزه‌های قرآنی را درگیر نمایشگاه قرآن کنیم نیاز به تعاملات بسیار بیشتری داریم که باید در طول سال شکل بگیرد. زمانی برخی حوزه‌ها در طول سال درگیری‌ها و تنش‌هایی با یکدیگر دارند، دیگر نباید منتظر حضور مطلوب همه در نمایشگاه باشیم. این نقد در هر دوره از نمایشگاه قرآن می‌تواند وجود داشته باشد.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که با گذشت دو دوره از آخرین دوره‌ای که برگزار کننده نمایشگاه قرآن بوده‌اید، آیا تغییری در نمایشگاه امسال نسبت به دوره‌های قبل احساس کرده‌اید یا خیر، گفت: برخی مبانی خوبی که پایه‌گذاری شده است وجود دارد و تغییر نکرده است، ضمن اینکه در هر دوره یک سری سلیقه‌ها وجود دارد که باعث ایجاد تغییراتی می‌شود و این موضوع همیشه وجود دارد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت تصریح کرد: در دوره ما تنوع و زیباسازی جزء مبانی بود، در کنار این باید به موضوع کیفیت نیز توجه شود. البته در موضوعاتی همچون مباحث علمی شاید نشود در کوتاه مدت این امر را پوشش داد. در پایان از همه دست اندرکاران نمایشگاه قرآن قدردانی می کنم و برای همه آنها آرزوی توفیق دارم. امیدوارم در کارهای آینده با مقدماتی که در نظر می‌گیریم شاهد گسترده‌تر بودن و هماهنگ‌تر بودن فعالیت‌ها باشیم.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن معنای زندگی» همزمان با ماه مبارک رمضان از 21 اردیبهشت تا 4 خرداد در مصلای حضرت امام خمینی (ره) در حال برپایی است.

انتهای پیام

captcha