فعالیت پایگاه‌های انتقال خون البرز در شب‌های قدر
کد خبر: 3814281
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸

فعالیت پایگاه‌های انتقال خون البرز در شب‌های قدر

گروه اجتماعی ــ مدیرکل انتقال خون البرز گفت: پایگاه‌های انتقال خون این استان در شب‌های قدر فعال هستند و اهداکنندگان خون می‌توانند به این پایگاه‌ها مراجعه کنند.

فعالیت پایگاه‌های انتقال خون البرز در شب‌های قدر

محمدرضا مهدی‌زاده، مدیرکل انتقال خون البرز، در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: پایگاه‌های توحید کرج و مرکز جامع اهدای خون مهربانو در روزهای سوم ، پنجم و هفتم خردادماه از ساعت 17 الی دو بامداد دایر هستند.
وی افزود: ساعات کاری اداره‌کل انتقال خون البرز(گلشهر) امروز، سوم خردادماه از ساعت 17 الی دو بامداد و در روزهای چهارم، پنجم، هفتم و هشتم در نوبت صبح از ساعت 9 الی 13 و در نوبت شب درروزهای چهارم و هشتم ازساعت 19 الی 23.30 و در روزهای پنجم و هفتم تا ساعت دو بامداد ادامه خواهد داشت.
مدیرکل انتقال خون البرز گفت: همچنین پایگاه خونگیری امام‌زاده محمد(ع) نیز روزهای سوم ، پنجم و هفتم ازساعت 20 الی دو بامداد فعال است.
مهدی‌زاده خاطرنشان کرد: به علت پایین بودن طول عمر برخی از فرآورده‌های خونی از جمله پلاکت‌ها، انتقال خون نیازمند دریافت خون به صورت مستمر و روزانه است.
وی با اشاره به استقبال مردم برای اهدای خون گفت: با توجه به نیاز روزانه بیماران، مردم اهدای خون را به زمان خاصی موکول نکنند و در طول سال، این امر خداپسندانه را تکرار کنند.
مدیرکل انتقال خون البرز افزود: روزه‌داران در صورت صرف وعده سحری مناسب همراه با مایعات کافی می‌توانند در ساعات اولیه روز با مراجعه به مراکز، خون سالم خود را اهدا کنند.
مهدی‌زاده با اشاره به اینکه اداره کل انتقال خون البرز با تامین به موقع خون و فرآوردهای خونی در سلامت جامعه نقش تاثیرگذاری دارد، گفت: برای فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن فرهنگ اهدای خون اطلاع‌رسانی گسترده موثر است.
انتهای پیام

captcha