اهدای ۲۸۰۰ واحد خون توسط لرستانی‎ها در ماه رمضان
کد خبر: 3817684
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳

اهدای ۲۸۰۰ واحد خون توسط لرستانی‎ها در ماه رمضان

گروه اجتماعی ــ سرپرست اداره‌کل انتقال خون لرستان با اشاره به مراجعه سه هزار و ۹۲۱ نفر در لرستان برای اهدای خون، گفت: از این تعداد دو هزار و ۸۴۷ واحد خون‌گیری شد.

اهدای 2800 واحد خون توسط لرستانی‎ها در ماه رمضانبه گزارش ایکنا از لرستان، غلامرضا حامدی، سرپرست اداره‌کل انتقال خون لرستان، شنبه، هجدهم خرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که در سال 96 تعداد 52 هزار و 700 خون‌دهنده لرستانی پذیرش شدند، اظهار کرد: در سال گذشته این تعداد به 51 هزار و 824 نفر کاهش پیدا کرد.
وی با ذکر این مطلب که مراجعات خون‌گیری در سال 96 در مجموع 37 هزار و 955 نفر بود که در سال گذشته به 38 هزار نفر رسید، تصریح کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا پایان این ماه مبارک سه هزار و 921 نفر در سراسر لرستان برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد دو هزار و 847 واحد خون‌گیری شد.
حامدی با اشاره به این‌که در ماه مبارک رمضان زمینه لازم برای روزه‌داران فراهم شد تا بتوانند اهدای خون داشته باشند، ادامه داد: چهار پایگاه‌ انتقال خون لرستان در ماه مبارک رمضان در سه شیفت کاری فعال بوده و اقدام به خون‌گیری کردند.
سرپرست اداره‌کل انتقال خون لرستان با بیان این‌که مردم لرستان در لیالی قدر 259 واحد خون اهدا کردند که نسبت به سال گذشته افزایش‌ داشت، افزود: ایام شب قدر پایگاه‌هایی برای اهدای خون مردم در نظر گرفته شد که در این شب‌ها 332 نفر برای اهدای خون مراجعه و 259 نفر موفق به اهدای خون شدند.
وی با ذکر این مطلب که از تعداد افرادی‌که خون خود را اهدا کردند، 925 نفر اهداکننده باسابقه و هشت نفر اهداکننده بار اولی بودند، گفت: از کل آمار خون‌های اهدا شده دو هزار و 696 نفر آقا و 151 نفر اهداکننده را بانوان تشکیل دادند.

انتهای پیام

captcha