اجلاسیه شهدای زن بهانه‌ای برای بازنگری جایگاه زنان است
کد خبر: 3818025
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۷

اجلاسیه شهدای زن بهانه‌ای برای بازنگری جایگاه زنان است

گروه سیاسی- مدیر فرهنگی حوزه‌های علمیه زنان کشور اجلاسیه شهدای زن را بهانه‌ای برای بازنگری جایگاه زنان دانست و گفت: زنان شهیده در کنار مردان انقلاب اسلامی ایران احیاگر جریان اسلام ناب محمدی(ص) هستند.

به گزارش ایکنا از کردستان، معصومه ظهیری، مدیر فرهنگی حوزه‌های علمیه زنان کشور امروز، 19 خردادماه در مراسم اجلاسیه شهدای زن استان کردستان انقلاب اسلامی ایران را احیاگر اسلام ناب محمدی دانست و اظهار کرد: دین اسلام با حیات پیامبر اکرم و بعثت ایشان بهترین‌ها را برای بشریت به ارمغان آورد.
وی افزود: وعده الهی با حمایت خون شهدا، جانبازان و ایثارگران از سمیه، عمار و یاسر صدر اسلام تا شهدای کربلا و مقاومت هشت ساله دفاع مقدس دنبال شده است.
ظهیری اجلاسیه شهدای زن را بهانه‌ای برای بازنگری جایگاه زنان دانست و اعلام کرد: زنان شهیده در کنار مردان انقلاب اسلامی ایران احیاگر جریان اسلام ناب محمدی(ص) هستند.
وی مهم‌ترین دلیل برگزاری این اجلاسیه ها را یادآوری میراث شهادت برای نسل‌های جوان اعلام و عنوان کرد: رمز پیروزی ما در انقلاب اسلامی این بود که قومیت‌ها ضمن حفظ اصالت‌ها و جریان‌های فرهنگی بزرگ رنگ باختند و یکی شدند.
مدیر فرهنگی حوزه‌های علمیه زنان کشور افزود: در هر شرایطی ملت ایران یک دست و همصدا گوش به فرمان ندای رهبری هستند و لبیک گویان در این عرصه حاضر در میدان هستیم. نسل چهارمی‌ها انقلاب نیز امروز آمده‌اند تا یادبگیرند و به گذشتگان اعلام کنند که ما هستیم، نگران نباشید
وی اعلام کرد: ما در انقلاب اسلامی جریان جنگ تحمیلی هشت ساله، ترور، فشارهای اقتصادی، ناتوی فرهنگی، هجمه های فرهنگی، جریان نفوذ را داشتیم اما در کنار هم نشستیم و با دشمنان مقابله کردیم.
ظهیری بیان کرد: مربیان این جامعه، مهربانوهایی هستند که به این باورند که محور تربیت، آموزش، حمایت عاطفی، اسکان آرامش، پشتیبانی برای خانواده و مادران غیور پر عاطفه هستند.
وی ادامه داد: مفتخریم به اینکه امروز آمار زنان دانش‌آموخته در دوران انقلاب اسلامی چندین برابر شده و دختران بازمانده از تحصیل به حداقل‌ها رسیده‌اند و برای رفع این موقعیت نیز با هم تلاش می‌کنیم.
وی افزود: امروز ما مفتخر هستیم که تعداد هیأت های علمی بانوی ماه 27 برابر شده‌اند و بخش عمده تعداد نخبگان دانش‌آموخته این سرزمین زنانی هستند که در سنگر جدید محافظت، رشد، خلاقیت، نوآوری، نخبه‌پروری به مقاومت با توطئه‌های دشمنان می‌پردازند و یک نه بزرگ به آسیب‌های اجتماعی می گویند.
وی عنوان کرد: اجلاسیه شهدای زن واکاوی و خوانش دوباره ارزش‌های اسلامی است که شهدا با اهدای خون برای ما به ارمغان آوردند و آنرا برای ما به میراث گذاشتند و ما را نگهبانانی امانتدار شناختند و به دست ما سپردند.
مسئول فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور اعلام کرد: شهدا با راهبری امام شهیدان به ما این نکته را آموختند که حدیث وحدت، استقامت و پیروی و پرچمداری و زیر بیرق اسلام با نقطه نظر رهبری کنار هم هستیم.
وی گفت: امروز بانوی غیور کرد اهل سنت در کنار خواهر شیعه شهید داده در کنار هم نشسته‌اند و هم را دلگرمی می‌دهند و جوانان را کمک می‌کنند.
وی با بیان اینکه در این خوانش جدید نسل جدید و قدیم در کنار هم قرار گرفتند، عنوان کرد: امروز تحقق وعده الهی در تحقق همه آرمان‌ها و ارزش‌ها مشروط است و وعده الهی در نصرت مردم منوط به همدلی، همراهی، باور و اعتماد به خدا است.
مسئول فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور افزود: اگر امروز حجاب و عفاف و زندگی‌های تازه به ثمر رسیده ما در کانون خانواده مورد هجمه دشمن است و فرهنگ اصیل ایرانی، سبک زندگی، خودآرایی، خانه آرایی و شیوه مطالعه ما مورد هجمه دشمن است اما ما کنار هم هستیم.
انتهای پیام

captcha