اثر «خانه فلسفی» يزد در فهرست آثار ملی ايران به ثبت رسيد
کد خبر: 3818938
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵

اثر «خانه فلسفی» يزد در فهرست آثار ملی ايران به ثبت رسيد

گروه اجتماعی ــ در نامه‌ای از سوی معاون رئيس جمهور و رئیس سازمان ميراث فرهنگی، صنايع‌دستی و گردشگری، مراتب ثبت اثر فرهنگی، تاريخی «خانه فلسفی» يزد در فهرست آثار ملی به استاندار ابلاغ شد.

اثر «خانه فلسفی» يزد در فهرست آثار ملی ايران به ثبت رسيدبه گزارش ایکنا از یزد، در نامه‌ای از سوی علی‌اصغر مونسان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری كشور، مراتب ثبت اثر فرهنگی - تاریخی «خانه فلسفی‌(جلیلی)» یزد در فهرست آثار ملی ایران به محمدعلی طالبی، استاندار یزد ابلاغ شد.
در متن این نامه آمده است: مراتب ثبت اثر فرهنگی- تاریخی «خانه فلسفی(جلیلی)» واقع در استان یزد، شهرستان یزد، بخش مركزی، خیابان امام خمینی، محله دارالشفاء، كوچه نقیب الاشراف، همجوار حمام حظیره كه پس از طی تشریفات قانونی لازم به شماره 32517 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده، ابلاغ می‌شود.
اثر مذكور تحت حفاظت و نظارت این سازمان است و هر گونه دخل و تصّرف یا اقدام و عملیاتی كه منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود برابر مواد 558 لغایت 569 از كتاب پنجم قانون مجازات‌های اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، جرم محسوب می‌شود و مرتكب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد و مرمت و بازسازی اثر صرفا با تایید و نظارت این سازمان ممكن خواهد بود.

انتهای پیام

captcha