‌۵۱ هزار نفر به مراکز خون‌گیری لرستان مراجعه کردند
کد خبر: 3819379
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
طی یک‌سال گذشته؛

‌۵۱ هزار نفر به مراکز خون‌گیری لرستان مراجعه کردند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل انتقال خون لرستان با اشاره به مراجعه ۵۱ هزار و ۸۲۴ نفر به پایگاه‌های خون‌گیری این استان طی یک‌سال گذشته گفت: از این تعداد ۳۸ هزار و ۲۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مراجعه ۵۱ هزار نفر به مراکز خون‌گیری لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، غلامرضا حامدی، مدیرکل انتقال خون  لرستان، امروز، ۲۵ خردادماه در همایش روز جهانی اهداکنندگان خون در لرستان، اظهار کرد: زکات سلامتی در امر اهدای خون است.
وی انتقال خون را اقدام انسان‌دوستانه به‌معنای واقعی کلمه برشمرد و گفت: بنابر آیات قرآن‌کریم اگر انسانی برای نجات جان انسانی قدم بردارد معادل نجات جان تمام انسان‌هاست.
حامدی با ذکر این مطلب که اهداکنندگان خون در گذشته پول دریافت می‌کردند اما پس‌از انقلاب انتقال خون کاملًا داوطلبانه است، افزود: سازمان انتقال خون تنها نهاد تامین خون در کشور است که تمام نیازهای خونی و فرآورده‌‌های خونی را فراهم می‌کند.
مدیرکل انتقال خون لرستان با اشاره به این‌که هر واحد خون به سه فرآورده خونی تبدیل می‌شود، تصریح کرد: هر واحد خونی باعث نجات جان سه انسان نیازمند به این فرآورده‌‌ها خواهد شد.
وی با ذکر این مطلب که ۱۴ ژوئن یا ۲۴ خرداد از سال ۱۳۸۳ به بعد با عنوان روز جهانی انتقال خون نام‌گذاری شده است، اضافه کرد: اهداکنندگان خون سفیران انتقال خون در جامعه هستند.
حامدی با اشاره به این‌که ۱۰ درصد اهدا کنندگان خون در لرستان را بانوان تشکیل می‌دهند، ادامه داد: لرستان از این حیث جز رتبه‌های برتر کشور است.
مدیرکل انتقال خون استان لرستان با اشاره به این‌که خون کسانی‌که برای اولین‌بار مراجعه می‌کنند مورد آزمایش قرار می‌گیرد و سلامت خون آنان بررسی می‌شود، تصریح کرد: سال گذشته ۵۱۸۲۴ مراجعه کننده در سطح ۴ مرکز استان داشتیم که از این تعداد بیش از ۱۳ هزار نفر شرایط اهدا خون نداشتند و جمعاً ۳۸۲۰۰ واحد خون‌گیری انجام شد.
وی با ذکر این مطلب که ۶۹ درصد مراجعه‌کنندگان به انتقال خون اهدا کنندگان مستمر بودند که طی یک‌سال گذشته رشد ۳ درصدی را به‌دنبال داشته است، اظهار کرد: رمضان ۲۸۴۷ واحد خون‌گیری داشتیم که نسبت به مدت مشابه ۱۶ درصد رشد داشتیم و رتبه ۴ کشور را کسب کردیم.

انتهای پیام

captcha