جوانان به سمت تفکر و خدامحوری سوق داده شوند
کد خبر: 3820173
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳

جوانان به سمت تفکر و خدامحوری سوق داده شوند

گروه معارف- نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با بیان اینکه علم و ایمان دو بال هستند که باید با یکدیگر رشد کنند از اساتید دانشگاه خواست: روحیه خدامحوری را وارد زندگی جوانان کنند چراکه این روحیه همان روحیه آزادی و انقلابی است که استکبار و بندگی غیر خدا را پس می‌زند.

جوانان را به سمت تفکر و خدامحوری سوق دهیدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد صبح امروز در دیدار قاسم بریدلقمانی، سرپرست جدید دانشگاه یزد با وی، با تاکید بر اینکه تشکیل نظام اسلامی در ایران، تحول بزرگی در جامعه جهانی ایجاد کرده اظهار کرد: همیشه زور زورمندان و قدرت قدرت مداران روی حرکات بشری سایه انداخته است و حرکت‌های استعماری، دنیا را به سمت برده داری مدرن سوق داده است اما انقلاب اسلامی این بساط را به هم ریخت و انقلاب اسلامی این سوال را مطرح کرد که چرا باید تابع زور و قلدری باشیم و چرا نباید بتوانیم مستقل عمل کنیم.

آیت الله ناصری پیروزی انقلاب را نتیجه درایت امام خمینی (ره) و ایستادگی مردم عنوان کرد و افزود: امام به تأسی از حضرت امام حسین (ع)، ظلم و زور را نپذیرفت و حتی در رنج‌ها و سختی‌های دوران مبارزه و تبعید در مقابل آن ایستادگی کرد.

امام جمعه یزد ادامه داد: انقلاب ما، یک نظام سلطه را که خواهان تسلط کامل بر ابعاد مختلف انسان بود، در هم شکست، قدرت‌ها نمی خواهند این موضوع را بپذیرند و به همین علت 40 سال است به طور مستمر انواع مشکلات از جمله جنگ‌ها و توطئه‌های گوناگون علیه کشور ما جریان دارد.

آیت‌الله ناصری تاکید کرد: غربی‌ها نمی‌خواهند ما در زمینه علمی و اقتصادی نیز رشد کنیم. در طول سال‌ها به گونه‌ای جوانان ما را پرورش داده‌اند که فقط مطلبی را حفظ کنند و نمره بگیرند اما دانشجو باید درس را بفهمد و نوآوری داشته باشد. دانش آموختگان دانشگاه‌های ما باید خودشان کارآفرین باشند و به تولید علم و رشد و گسترش آن کمک کنند.

روحیه خدامحوری در جوانان تقویت شود
امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنانش از دانشگاهیان خواست در جامعه علمی تحول ایجاد کنند و افزود: وظیفه شما نسبت به نسل جدید وظیفه سنگینی است وظیفه شما نجات جوانان از چاه ویلی است که غرب برای آنان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه علم و ایمان دو بال هستند که باید با یکدیگر رشد کنند، از استادان دانشگاه خواست: روحیه خدامحوری را وارد زندگی جوانان کنند چراکه این روحیه همان روحیه آزادی و انقلابی است که استکبار و بندگی غیر خدا را پس می‌زند.

آیت‌الله ناصری افزود: زمانی که باور کنیم خدا قادر است و با ماست هیچ وقت شکست نمی‌خوریم و این روحیه مقاومت انقلابی، روحیه خدمت به جامعه و در نهایت سبک زندگی اسلامی باید در جوانان دمیده شود.

مباحث اخلاقی، اولویت خود را از دست داده است
قاسم برید لقمانی، سرپرست دانشگاه یزد نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه مشکل اصلی جامعه این است که مباحث اخلاقی، اولویت خود را از دست داده است گفت: ما باید در بحث اخلاق سرمایه گذاری کنیم. خوشبختانه در دانشگاه یزد منشور اخلاقی اعضای هیات علمی را تدوین کردیم و انشالله منشور اخلاقی دانشجویان نیز تدوین خواهد شد.

سرپرست دانشگاه یزد افزود: موضوع دیگری که در دستور کار قرار دارد مبارزه با فساد است. در دانشگاه یزد به لحاظ اداری مشکل خاصی نداریم اما باید به فساد علمی توجه داشته باشیم. هر چند این موضوع نیز در دانشگاه یزد بسیار کم هست اما باید مراقبت بیشتری داشته باشیم.

بریدلقمانی همچنین با اشاره به تأکید آیت‌الله ناصری در این دیدار مبنی بر توجه ویژه به تولید فکر و علم در دانشگاه، تصریح کرد: ما نیز بر این باوریم که محیط دانشگاه باید فکر و علم‌آفرین باشد و یقینا حرکت دانشگاه در همین راستا خواهد بود.

وی با بیان اینکه دانشگاه و جامعه علمی کشور تشنه عالمان ربّانی است که کلامشان دوا و دارو باشد، ابراز امیدواری کرد دانشگاه یزد بتواند از چهره‌هایی که کلامشان تاثیرگذار است در تدریس دروسی مانند معارف و جلسات اخلاق بهره ببرد.

انتهای پیام

captcha