طرح «نشاط معنوی» در یزد اجرا می‌شود
کد خبر: 3821612
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹

طرح «نشاط معنوی» در یزد اجرا می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از اجرای طرح «نشاط معنوی» با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان در ۲۵ امامزاده و بقعه متبرکه این استان خبر داد.

طرح «نشاط معنوی» در 25 امامزاده و بقعه متبرکه یزد اجرا می‌شودحجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، از اجرای طرح «نشاط معنوی» با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان در 25 امامزاده و بقعه متبرکه این استان خبر داد و اظهار کرد: این طرح از ابتدای تیرماه به مدت ۷ هفته در ۲۵ بقعه متبرکه شاخص استان اجرایی خواهد شد.

وی از حضور۲۰ مبلغ روحانی بومی و اعزامی از حوزه علمیه قم در این طرح خبر داد و افزود: طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و انس هر چه بیشتر جامعه با معنویات و آموزه‌‌های دینی در جوار بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

زارع‌زاده تصریح کرد: این طرح در قالب کلاس‌های آموزشی حفظ موضوعی و حفظ جزء سی قرآن کریم، کسب مهارت‌های زندگی در راستای آموزش سبک زندگی اسلامی، برگزاری کلاس احکام، مشاوره و پاسخگویی به سوالات شرعی، روایتگری رشادت‌های شهدای انقلاب اسلامی و اردوهای تفریحی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مخاطبان این طرح بیشتر در گروه‌های سنی بین ۷ تا ۱۸ سال قرار دارند، ابراز امیدواری کرد: این طرح منجر به تقویت مبانی اعتقادی و بنیه فکری جوانان شود.

حجت‌الاسلام زارع‌زاده افزود: مربیان این طرح در قالب 3 گروه مبلغان بومی و اعزامی از قم، مربیان سبک زندگی اسلامی و دانشجویان دانشکده علوم قرآنی اوقاف و امور خیریه مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبینی بر اینکه امامزادگان و بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند بیان کرد: این طرح در جهت پرورش نسل نوجوان و جوان برای اهداف عالیه سازمان که تبلیغ و ترویج فرهنگ معرفت و معارف است، در حال برگزاریست.

انتهای پیام

captcha