اقتصاد مقاومتی؛ مهمترين سياست‌ مديريت و برنامه‌ريزی یزد
کد خبر: 3822720
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱

اقتصاد مقاومتی؛ مهمترين سياست‌ مديريت و برنامه‌ريزی یزد

گروه اجتماعی- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد مهمترين سياست‌های این سازمان را اهتمام به موضوع مهم اقتصاد مقاومتی اعلام کرد.

مهمترين سياست‌هاي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان را اهتمام به موضوع مهم اقتصاد مقاومتي ذكر كردبه گزارش ایکنا از یزد، سیدمجتبی حسینی‌پور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد 5 تیرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اهتمام به موضوع اقتصاد مقاومتی كه به عنوان يكی از سرفصل‌های بيانيه گام دوم نیز به آن اشاره شده در اولویت این سازمان قرار دارد و سعی شد تا موضوعات قبل از طرح در نشست‌های اقتصاد مقاومتی مورد بررسی كارشناسی قرار گیرد که خوشبختانه نتايج خوبی را نيز به دنبال داشته است.

حسيني‌پور با اشاره به تدوین سند آمایش استان گفت: دو نگرش پدیدار شناسی و هستی‌بخشی در این سند به طور جدی مورد توجه است به اين نحو كه هر نوع فعاليتی قبل از عملی كردن به صورت آزمايشی مرور، اجرا و چشم‌انداز آن ترسيم می‌شود.

وی ادامه داد: در مسیر تدوین سند آمایش استان، شناسایی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان، آموزش به ویژه آموزش دولتی، تقویت مدارس دولتی به لحاظ زیرساختی، توجه ویژه به مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، توجه به مسائل زیست محیطی، حفاظت از برنامه‌های زیست محیطی و … مورد توجه جدی قرار گرفته است.

حسینی‌پور افزود: همچنین سند آمايش استان در نشست‌های مختلفی با حضور نخبگان، دانشگاهيان و فعالان حوزه‌های مختلف مورد نقد و بررسی قرار گرفته و اميدواريم نهايتاً با اجماع در مورد موضوعات اين سند، اجرای آن نيز به مراتب سهل‌تر انجام شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با تاكيد بر جلب مشاركت‌های عمومی و خصوصی برای تكميل طرح‌های نيمه تمام استان و اختصاص برخی مشوق‌ها در قالب تبصره 19 برای سرمايه‌گذاران در اين بخش گفت: در حال حاضر هزار و 700 پروژه فعال در استان یزد داریم که 130 پروژه قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارد اما نکته‌ای که در این زمینه حائز اهمیت است، حفظ کاربری پروژه است.

وی با اشاره به ساماندهی طرح‌های نيمه تمام، از شاخص‌ترين اين طرح‌ها را كتابخانه مركزی يزد اعلام و بیان کرد: مجتمع فرهنگی هنری امام علی(ع) نیز از دیگر طرح‌هاست.

وی با اشاره به اینکه تكميل طرح‌های ريلی استان برای سال جاری از جمله طرح راه‌ آهن يزد – اقليد، دو خطه شدن راه آهن يزد – بادرود و دو خطه شدن راه آهن بافق تا خروجی استان در دستور کا راست، از مراحل پايانی طرح توسعه بيمارستان‌های شهيد رهنمون و سوانح سوختگي خبر داد.

انتهای پیام

captcha