شرکت ۳۶۰ مددجوی یزدی در دوره آموزش کارآفرینی مشهد
کد خبر: 3823572
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵

شرکت ۳۶۰ مددجوی یزدی در دوره آموزش کارآفرینی مشهد

گروه اجتماعی ــ معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد از برگزاری دوره آموزش مقدماتی کارآفرینی با حضور ۳۶۰ نفر از زنان سرپرست خانوار و دختران و پسران مستعد اشتغال تحت حمایت در مشهد مقدس خبر داد.

شرکت 360 مددجوی یزدی در دوره آموزش کارآفرینی در مشهد مقدسبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از سایت خبری کمیته امداد، امیر زین‌العابدین قمی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه ایجاد طرح‌های اشتغال مددجویی از مهم‌ترین اهداف این نهاد است و برگزاری دوره‌های آموزشی نیز با این هدف برگزار می‌شود اظهار کرد: دوره آموزش مقدماتی کارآفرینی مستعدان اشتغال مددجویان کمیته امداد استان یزد با حضور ۳۶۰ نفر از زنان سرپرست خانوار و دختران و پسران مستعد اشتغال تحت حمایت شامل ۲۴۰ نفر زن و ۱۲۰ نفر مرد طی ۹ نوبت در قالب اردوی زیارتی، آموزشی در مشهد مقدس برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این دوره‌های آموزشی در خرداد و تیرماه سال جاری برگزار شد افزود: بهره‌مندی از ظرفیت‌های سایر سازمان‌ها با انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری گامی مؤثر در ارائه خدمات آموزشی مطلوب به مددجویان تحت حمایت است، به همین منظور جهاد دانشگاهی و موسسه خیریه دارالاحسان مهر علوی رئوف بستر لازم را برای آموزش مجریان طرح‌های خودکفایی این نهاد در مشهد مقدس فراهم کردند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه هرکدام از این دوره‌های آموزشی به مدت ۱۵ ساعت و طی سه روز در مشهد مقدس برگزار شد ادامه داد: مباحث آموزشی ارائه‌ شده به مددجویان تحت حمایت در زمینه‌های مفاهیم کارآفرینی و کسب‌وکار، خلق ایده‌ها و شناسایی فرصت کسب‌وکار، روش‌های تأمین مالی راه‌اندازی و اداره کوچک کسب‌وکار، تهیه طرح کسب‌وکار، معرفی روش‌های بازاریابی و تبلیغات محصولات، اصول و فنون مذاکره و مشتری مداری بود.

وی افزود: فراهم آوردن امکانات لازم به‌منظور توانمندسازی، خوداتکایی، استقلال اقتصادی افراد و خانواده‌های نیازمند از طریق استعداد سنجی، مهارت‌آموزی، ایجاد اشتغال، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اعطای وام در اولویت برنامه‌های کاری این نهاد است.

زین‌العابدین قمی بابیان اینکه آموزش‌های کاربردی برای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت در سه سطح مقدماتی اشتغال، مهارت‌آموزی و پایدارسازی و توسعه اشتغال برگزار می‌شود یادآور شد: سال گذشته ۲۲۴۰ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد از آموزش‌های شغلی این نهاد بهره‌مند شدند.

وی افزود: آموزش‌های مقدماتی اشتغال متناسب با گروه‌های مختلف جامعه هدف تحت حمایت تدوین و موجب توسعه فرهنگ کارآفرینی، ایجاد نگرش کارآفرینانه و ارتقای مهارت‌های عمومی آنان در حوزه کسب‌وکار می‌شود و هدف نهایی از این آموزش فراهم‌سازی فضای کارآفرینی برای تمامی مستعدان اشتغال، مجریان طرح‌های اشتغال و خودکفایی و افراد بکار گمارده شده از طریق کاریابی و همچنین دانش آموزان معرفی‌شده از سوی حوزه حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد ادامه داد: آموزش‌های مهارت‌آموزی اشتغال نیز به‌منظور ایجاد مهارت و توانایی برای احراز شغل و یا افزایش مهارت اولیه و باهدف ایجاد اشتغال و یا به‌کارگماری کارآموزان در بنگاه‌های اقتصادی فعال ارائه می‌شود و آموزش‌های پایدارسازی و توسعه اشتغال نیز برای ارتقای سطح دانش فنی و افزایش بهره‌وری فعالیت افراد دریافت‌کننده خدمات اشتغال و کاریابی از طریق آشنایی با نوآوری‌های علمی یا تجربی درزمینهٔ شغلی آن‌ها ارائه می‌شود.

وی بابیان اینکه ۴۱۶ میلیون تومان برای برگزاری دوره‌های مختلف شغلی در سال ۹۷ هزینه شد تصریح کرد: ۱۴۴۸ نفر از حرفه آموزان زن و ۷۹۲ نفر مرد بودند که ۶۴ درصد آنان ساکن شهر و ۳۶ درصد در روستا سکونت دارند.

انتهای پیام

captcha