«هزار سال زندگی» فیلم برتر جشنواره شهرهای ميراث جهانی شد
کد خبر: 3824383
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱
اثر نوجوان یزدی؛

«هزار سال زندگی» فیلم برتر جشنواره شهرهای ميراث جهانی شد

گروه فرهنگی- فیلم کوتاه «هزار سال زندگی» اثر محمدحسین دهقان بندکی نوجوان یزدی در جشنواره فیلم کوتاه انجمن شهرهای میراث جهانی به عنوان یکی از سه فیلم برتر شناخته شد.

«هزار سال زندگی»؛ فیلم برتر در جشنواره شهرهای ميراث جهانیبه گزارش ایکنا از یزد، عباس ملازینلی، رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد 12 تیرماه در نشست هم‌اندیشی با خبرگزاری‌های استان یزد با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم کوتاه انجمن شهرهای میراث جهانی اظهار کرد: در حال حاضر در انجمن شهرهای میراث جهانی 137 شهر ميراث جهانی عضو هستند که به ثبت میراث جهانی رسیده‌اند.

وی ادامه داد: جشنواره فیلم کوتاه توسط این انجمن در رده‌های سنی 14 تا 17 سال و 18 تا 21 سال سال گذشته برگزار شد و استان یزد با اشاره به اینکه باید عضویت سه ساله در این انجمن داشته باشد در وهله اول نمی‌توانست در این جشنواره حضور داشته باشد اما با رایزنی‌هایی که صورت گرفت شرکت کرد.

ملازینلی افزود: در اولین حضور در رده سنی 14 تا 17 سال فیلم هزار سال زندگی اثر محمدحسین دهقان بنادکی 15 ساله از یزد با موضوع اگر یک روز در یک شهر میراث جهانی بازدید کنید از چه مکانی و چرا بازدید می‌کنید؟ به این جشنواره ارسال شد.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: خوشبختانه تنها اثر برگزيده  يزد در گام نخست در مراسمي كه در شهر كراكوف لهستان برگزار شد يكی از 10 فيلم برتر شناخته شد و اخیرا نيز به عنوان يكی از سه اثر برتر معرفی شده است.

انتهای پیام

captcha