نظم و رفتار اجتماعی ملت‌ها در مراسم حج مشهود است
کد خبر: 3825505
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵

نظم و رفتار اجتماعی ملت‌ها در مراسم حج مشهود است

گروه اجتماعی ـ استاندار یزد با تأکید بر انجام رفتارهای اجتماعی مناسب از سوی حجاج در مراسم حج در برابر ملت‌های دیگر گفت: در مراسم حج آنچه در نگاه مقایسه‌ مشهود است، نظم و رفتار اجتماعی ملت‌هاست.

در مراسم حج آنچه در نگاه مقایسه‌ مشهود است، نظم و رفتار اجتماعی ملت‌هاستبه گزارش ایکنا از یزد، محمدعلی طالبی، استاندار یزد، روز گذشته، 16 تیرماه در نشست با کارگزاران حج و زیارت با تأکید بر رسالت سنگین کارگزاران حج، وظیفه راهبری حجاج و زائران را به عنوان سعادتی ارزشمند به خادمان حج تبریک گفت.

استاندار یزد با اشاره به تنها سفر حج عمره خود تصریح کرد: آنچه در این سفر و در نگاه مقایسه‌‌ای بین ملت‌ها به چشم می‌خورد، نظم، هماهنگی و نوع رفتار اجتماعی کاروان ملت‌ها در کنار یکدیگر است که نقطه تمایز ملت‌ها و قومیت‌های مختلف است.

طالبی با تصریح جایگاه حج به عنوان نقطه تلاقی حضور همه کشورها و قومیت‌های مسلمان در کنار یکدیگر بیان کرد: مطمئناً نگاه ملت‌ها به گروه‌هایی است که مناسک حج را بهتر به‌ جا آورده و در رعایت نظم کوشا هستند و رفتارهای اجتماعی پسندیده‌ای را متناسب با شئون مختلف در برنامه‌های اصلی و جنبی حج انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: یزد به عنوان شهری با دانش و به لحاظ رفتار اجتماعی، استانی فرهنگی و اجتماعی در میان مردم ایران شناخته می‌شود و شما رسالت سنگینی به عنوان نمایندگان این استان دارید.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان با اشاره به ثبت جهانی یزد افزود: ثبت یزد به عنوان شهر جهانی به مجموعه رفتارهای اجتماعی برمی‌گردد که خاستگاه آن اعمالی است که در طول تاریخ، شهر یزد را ساخته، پس همه باید تلاش کنید تا به بهترین شکل نماینده واقعی چنین شهر و فرهنگی باشید.

طالبی با آرزوی توفیق برای همه کارگزاران و سلامتی همه حجاج اعزامی گفت: امیدواریم که همچون همیشه کاروان‌های یزد با کمترین حاشیه و مسئله در کمال سلامت و آرامش به نزد خانواده‌های خود بازگردند.

استاندار یزد از همه خادمان حج خواست تا در این سفر معنوی، تمامی مدیران و خدمتگزاران به مردم استان را در مسیر انجام وظایف خود، دعا نمایند.

انتهای پیام

captcha