تجلیل خدام رضوی از خانواده شهید «حسن اکرمی»
کد خبر: 3826122
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸

تجلیل خدام رضوی از خانواده شهید «حسن اکرمی»

گروه اجتماعی ــ خادمان آستان قدس رضوی با حضور در شهرستان ابرکوه استان یزد از خانواده شهید «حسن اکرمی» تجلیل کردند.

تجلیل خادمین آستان قدس از خانواده شهید «حسن اکرمی»به گزارش ایکنا از یزد، به مناسبت دهه کرامت خادمان آستان قدس رضوی در سفر به شهرستان ابرکوه از توابع استان یزد، از خانواده شهید «حسن اکرمی» تجلیل کردند.

خادم آستان قدس رضوی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام بر لزوم انجام کارهای فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت تأکید کرد و گفت: یکی از کارهایی که باعث می‌شود یاد شهدا زنده بماند کارهای فرهنگی است.

وی اظهار کرد: ما هرکاری انجام دهیم باز مدیون شهدا هستیم ولی خدا کند که کاری نکنیم که شرمنده شهدا شویم و کاری کنیم که شهدا برای ما دعا کنند.

یادآور می‌شود، شهید حسن اكرمي ‌در سال 1346 در خانواده‌ای مذهبی چشم به جهان گشود، پدر و مادرش با علاقه‌ای كه به خاندان نبوت و ائمه اطهار(ع) داشتند نام حسن بر او نهادند و با عشق به همين خاندان او را پرورش دادند.

در سن 6 سالگی در يكی از مدرسه‌های ابتدايی ابركوه مشغول تحصيل شد و سپس وارد مدرسه‌ راهنمايی شد در آن موقع بود كه انقلاب اسلامی ‌به رهبری حضرت امام خمينی(ره) در حال شكل گرفتند و ابركوه نیز مانند ساير شهرهای كشور در حال مبارزه با رژيم ستم‌شاهی بود و ايشان با كمی ‌سن در آن موقع حتی‌المقدور در راهپيمايی‌ها شركت و در حد توان عليه رژيم، تنفر و انزجار خود را نشان می‌داد.

شهید کرمی چند سال بعد از پيروزی انقلاب اسلامی ‌بود كه پدر خود را از دست داد، وقتی يتيمی ‌به خانه سايه افكند بر اثر فقر مالی مجبور به ترک تحصيل شد. با گذشت زمان در شيراز مشغول كار بنايی شد و بعد از فراغت از كار طاقت فرسای بنايی در گروه مقاومت مسجد‌الهدی شركت فعال داشت و بيشتر اوقات نماز را به جماعت مي‌خواند و سعی می‌كرد در دعاها نيز شركت كند.

حسن در تاريخ 19 تیرماه سال 64 برای اولين بار بعد از گذراندن دوره‌ آموزشی به بسيج سپاه وارد و به عنوان بسیجی به جبهه‌های حق عليه باطل اعزام شد و در تاريخ 17 شهریورماه همان سال بود كه از ناحيه پا مجروح شد، بعد از بهبودی، مدتی گذشت و زمان خدمت مقدس سربازی فرا رسيد و با آمادگی قبلی و با عشق به اسلام وارد خدمت شد، آموزش را در يكی از پادگان‌های تهران گذراند و سپس راهی جبهه كردستان در منطقه سردشت شد.

پس از گذشت 11 ماه ايثار و فداكاری ندای حق را لبيک گفته و راه سالار شهيدان حضرت امام حسين (ع) را پيمود و به جمع شهيدان انقلاب اسلامی پيوست.

انتهای پیام

captcha