تلقین‌ منفی جامعه به جوانان باعث گریز از حجاب می‌شود
کد خبر: 3826396
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴

تلقین‌ منفی جامعه به جوانان باعث گریز از حجاب می‌شود

گروه معارف ــ استاد حوره علمیه خواهران استان یزد گفت: تلقین‌های منفی خانواده و جامعه به جوانان در خصوص حجاب و دین سبب دین‌گریزی آنان شده‌ و متأسفانه برخی خانواده‎ها بیان می‌کنند که حجاب بی‌ارزش است.

تلقین‌های منفی خانواده‌ها باعث گریز از حجاب می‌شود

حسینی‌زاده، استاد حوزه علمیه خواهران استان یزد به مناسبت 21 تیرماه، روز عفاف و حجاب در گفت‌وگو با ایکنا از یزد اظهار کرد: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و اهداء گل به همراه کتاب‌های مفیدی مثل ترگل نوشته آقای داوری دولت آبادی به افراد کار مناسبی است زیرا با مطالعه سبب می‌شود با دلایل عقلی، خودشان شیوه درست و غلط رفتار در حوزه حجاب را با یکدیگر مقایسه کرده و راه درست را انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه دراین کتاب با 20 دلیل عقلی درستی حجاب را بیان‌ کرده است تصریح کرد: لازم است در این مسیر جوانان از بین دو چیز آشکار و واضح دست به انتخاب بزنند. اگر نوجوان در سنی که منطقی تصمیم می‌گیرید به جهان غرب نگاه کند و آسیب‌های خانوادگی و انسانی که برای زنان غربی به وجود آمده را بفهمد قطعا حجاب را انتخاب خواهد کرد.

حسینی‌زاده گفت: وقتی دختری با نامحرم رابطه دارد مدام تا آخر عمر نگران است که نکند این رابطه بر ملا شود ولی دختر عفیفی که مراقب رابطه‌هایش است و با نامحرم ارتباط ندارد در زندگی با آرامش زندگی خواهد.

وی ادامه داد: یک زن اگر فقط و فقط برای شوهرش باشد و مرد نیز فقط و فقط برای همسرش باشد بهتر و زیباتر است از اینکه مرد با زنان دیگر و زن نیز با مردان دیگر باشد کدام زندگی آرامش بیشتری دارد؟ مقایسه کنید .

وی بیان کرد: دختران و زنان با حجاب نامناسب باید بدانند که وقتی در خیابان راه می‌روند مردان به آن‌ها نگاه جنسیتی دارند یا نگاه به یک انسانی که در منظر دین کریم و بزرگوار است. وقتی کسی از کنار یک باغ پر از گل و میوه رد می‌شود اگر درب باغ باز باشد به داخل باغ نگاه می‌اندازد و گل‌های زیبا و میوه‌های آن از دیده او پنهان نمی ماند واگر دزد باشد چه بسا دستبرد بزند ولی اگر درب باغ بسته‌ باشد کسی به باغ کار ندارد و از گزند انسانهای دزد در امان است در آخرآیه 59سوره احزاب عبارت «فلا یؤذین» اشاره به امنیت زن در سایه حجاب دارد همان که زن غربی از آن محروم است شما آمار روز افزون تعرض به زنان در جهان غرب را از مؤسسات آماری خود آنها بگیرید این برای ما عبرت است.

حسینی‌زاده افزود: در غرب کمتر مردی حاضر است که کفالت یک زن را به عهده بگیرد و فرزندان او را نگه دارد چون خانواده از هم گسسته شده و زن از ارزش واقعی خود در خانواده دور شده و گزارش‌ها حاکی از آن است که هر سه روز یک زن غربی به دست شوهر یا همسر سابقش کشته می‌شود ولی در زندگی اسلامی مرد مسئولیت زندگی باهمسر را قبول می‌کند و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری زن محور خانواده است و دارای ارزش و احترام زیادی، بنابراین بایدخود را از آسیب زشتی‌ها بپوشاند.

وی با اشاره به اینکه در غرب افراد به علت عدم اعتماد به یکدیگر و تنهایی، این خلأ را با زندگی در کنار حیوانات پر می کنند گفت: هنگام آفرینش انسان خداوند فرمود : «انی جاعل فی الارض خلیفه» یعنی انسان برای جانشینی خداوند خلق شد انسان ارزشمند است شایسته نیست که عمر خود را این گونه سپری کرده هم نشین سگ وگربه شودوحتی ظلم به حیوان زبان بسته هست که او را از هم سنخ خود جدا کرده مجبور شود درکنار ما زندگی کند چه بسا اگر زبان داشت از ما انسانها شکایت می کرد .

حسینی‌زاده افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید که هر آنچه درآسمان و زمین است را برای انسان آفریدم تا همه کائنات در اختیار انسان باشد وانسان برای خلیفه اللهی وکارهای خدایی کردن، این که خداوند می فرماید انسان برای عبادت نه برای خداوند، خداوند نیازی به عبادت ما ندارد بلکه برای خودمان تا بزرگوار وکریم باشیم عبادت هر چیزی به غیر از خداوند، نتیجه اش زبونی وحقارت برای انسان است .

وی با اشاره به کتاب فمنیسم جهانی و چالش‌های پیش رو از عبدالرسول هاجری گفت: بهترین ابزار کتاب‌های علمی است که مشکلات زنان در غرب را برای زنان جامعه ما تبیین می‌کند زنان خود مقایسه کنند راهی را که زنان در غرب رفتند ونتیجه اش وضعیت غم انگیز زن در جهان کنونی است ویا آن چه اسلام برای زن ترسیم نموده تا در سایه آن به کرامت وبزرگی دست یابد.

حسینی‌زاده اظهار کرد: گاهی تلقینات منفی خانواده و جامعه به جوانان در خصوص حجاب و دین، سبب دین گریزی جوانان شده‌ است و متاسفانه عامل دیگر؛ گاهی رفتار نامناسب افراد مذهبی است، جامعه رفتار‌های نامناسب افراد مذهبی را به پای دین می‌گذارد در صورتی که دین اسلام زیباست و حساب دین ازرفتار بعضی افراد به ظاهر مذهبی جداست البته دین‌دار واقعی را باید دربین علما و مراجع بزرگ جستجو کرد .رفتار انها با همسر ودخترانشان را دید وسپس قضاوت کرد .

وی بیان‌ کرد: اگر به شبهات جوانان به خصوص شبهاتی که در فضای مجازی شایع می شود پاسخ داده‌ شود بسیاری از آسیب ها در حوزه جوانان حل خواهد شدهرچند این شبهات گاه از سوی افراد مغرض شایع می شود، ولی جوانان ما بدانند دین به همه این شبهات جواب داده است وعلما نیز اکنون جوابگوی آنها هستند تزلزل به خود راه نداده وبه دنبال جواب باشند. دختران ما بدانند زیباترین نگاه را دین اسلام به انها داشته و تمامی شبهات در مورد این ادعا دارای جواب است واین ادعا قابل اثبات است، در کتاب گران سنگ وسایل الشیعه فصلی داریم تحت عنوان «مستحب بودن طلب دختر از خداوند و تکریم دختران» کاش دختران ما به جایگاه والایی که دین برای آنها قرار داده آشنا می شدند در این صورت است که جایگاه خود را با هیچ چیز عوض نمی کردند .

captcha