مسابقات قرآن اوقاف در خراسان رضوی برگزار می‌شود
کد خبر: 3827340
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
از ۲۶ تیرماه؛

مسابقات قرآن اوقاف در خراسان رضوی برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف از ۲۶ تیرماه آغاز می‌شود.

آغاز مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف از 26 تیرماهجعفر حسینی، رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، بیان کرد: ثبت نام چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف از بهمن ماه 97 آغاز و برگزاری مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات از ماه مبارک رمضان به تناسب آمادگی هر شهرستان آغاز شد و تا پایان خردادماه 98 ادامه یافت.

وی اظهار کرد: تعداد 352 متسابق به تفکیک 181 آقا و 171 بانو به مرحله استانی راه یافتند که از 26 تا 27 تیرماه متسابقان در بخش آقایان و در رشته‌های حفظ پنج جزء، 10 جزء،20 جزء و حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل ، دعاخوانی و اذان و در بخش بانوان از 28 تا 30 تیرماه در همه رشته‌های بخش آقایان به جز اذان برای راهیابی به مرحله کشوری این دوره از مسابقات به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات توسط 30 داور برجسته به تفکیک 16 داور در بخش آقایان و 14 داور در بخش بانوان قضاوت خواهد شد، گفت: استاد حکیم باشی در بخش قرائت ترتیل، استاد پناهی در بخش تجوید ، استاد شفیعی مومن در بخش وقف و ابتداء، استاد شاکرنژاد در بخش لحن، استاد حسنی در بخش صحت حفظ، استاد عابدین‌زاده در بخش حفظ، استاد کاشفی در بخش صوت، استاد رجایی در بخش تجوید، استاد جاویدی در بخش لحن داوری این دوره از مسابقات در بخش آقان را عهده‌دار هستند.

وی بیان کرد: همچنین در رشته اذان استاد کاشفی در بخش حسن اجراء، استاد شفیعی مومن در بخش آداب و شرایط، استاد رجایی و جاویدی در بخش صحت تلفظ و فصاحت و در رشته دعا خوانی استاد شیعه در بخش اصول اجرا ، استاد شفیعی مومن و استاد رجایی در بخش صحت قرائت ،تجوید و وقف و ابتدا، استاد کاشفی و جاویدی در بخش صوت و لحن نیز به قضاوت می‎پردازند.

رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ابراز کرد: در بخش بانوان داوری بر عهده اساتیدی چون رشیدی در بخش تجوید، خطیب در بخش وقف و ابتدا ، سلطانی در بخش لحن، اسحاق نژاد در بخش صوت، افخمی در بخش صحت حفظ و در رشته دعا خوانی استادی چون صحراگرد در بخش اصول اجرا، موسوی‌نیا و افکاری در بخش صوت و لحن و رشیدی و یگانگی در بخش تجوید و وقف و ابتدا است.

حسینی گفت: محل برگزاری مسابقات آقایان در مهدیه امام خامنه‌ای در خیابان آبکوه و محل برگزاری مسابقات بانوان در حسینیه عبدالله بن حسن(ع) در خیابان امام رضا(ع) 8 است.
انتهای پیام

captcha