ثبت وقف جدید با نیت ازدواج آسان جوانان در حاجی‌آباد
کد خبر: 3827821
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰

ثبت وقف جدید با نیت ازدواج آسان جوانان در حاجی‌آباد

گروه اجتماعی ــ مسئول اوقاف و امور خیریه شهرستان حاجی‌آباد گفت: به‌همت واقف هرمزگانی یک وقف جدید با نیت ازدواج آسان جوانان در حاجی‌آباد ثبت شد.

داوود رستگار، مسئول اوقاف و امور خیریه شهرستان حاجی‌آباد در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، اظهار کرد: صبح امروز به‌همت واقف خیراندیش هرمزگانی یک باب منزل مسکونی با راهنمایی مرکز مشاوره وقف با نیت ازدواج آسان جوانان در حاجی‌آباد ثبت شد.

وی ادامه داد: واقف نیک‌اندیش شمایل رشیدی یک باب منزل مسکونی به متراژ ۲۴۰ مترمربع و ارزش تقریبی یک میلیارد ریال را در روستای گلروییه حاجی‌آباد با نیت ازدواج آسان جوانان وقف کرد.

این مقام مسئول افزود: اوقاف بر اساس نیت این واقف درآمد موقوفه مذکور را صرف ازدواج جوانان، هزینه مسجد روستا و ترویج فرهنگ ولایت خواهد کرد.

رستگار با تأکید بر لزوم ثبت وقف جدید متناسب با نیاز‌های استان، تصریح کرد: وقف در امر ازدواج جوانان از نیاز‌های جامعه به‌شمار می‌رود که در زمان حاضر کمک‌هزینه زندگی و جهیزیه برای انسان‌های نیازمند و همچنین احداث خانه‌های با متراژ کم برای سکونت زوج‌های جوان نیازمند می‌تواند در اولویت واقفان خیراندیش قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: هر فردی که قصد وقف کردن بخشی از دارایی خود را دارد می‌تواند با مراجعه به اداره اوقاف به ثبت موقوفه موردنظر بپردازد.

رستگار عنوان کرد: هم‌اکنون بیشتر وقف‌ها در هرمزگان در ارتباط با عزاداری سیدالشهدا‌(ع) است که باید تلاش کنیم با مشاوره‌های وقف، نیت‌ها به‌سوی رفع مشکلات استان سوق داده شود.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه وقف سنتی ماندگار و جاودان است، گفت: وقف سنتی است که دارای اثر ماندگارتری در مقایسه با صدقات، قرض‌الحسنه و زکات است و درآمد موقوفات صرف نیات واقفان و حفظ و حراست از موقوفه می‌شود.

انتهای پیام

captcha