هوش مصنوعی و گرافیک
کد خبر: 3827956
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶

هوش مصنوعی و گرافیک

جان گولد، طراح و علاقه مند به حوزه فناوری که تمرکز اصلی اش بر تلاقی هوش مصنوعی و روندهای خلاقانه است، معتقد است که «اکنون در آستانه تولد رابطه واقعی طراح-کامپیوتر هستیم». در حال حاضر، پروژه‌های تجاری با هدف خلق «وب سایت هایی شکل گرفته اند که قادرند خودشان، خودشان را ایجاد کنند».

به گزارش ایکنا، شارا نوشت: هوش مصنوعی در حال ایجاد تحول در بسیاری از حوزه ها از جمله حوزه گرافیک است. طراحی گرافیک، تحولات بسیاری را تاکنون به خود دیده است، در پی وقوع «انقلاب انتشار دسکتاپی» در سال 1984، عملاً تلاش های صورت گرفته روی میزکار به صفحه کامپیوتر منتقل شد و طراحان توانستند تلاش های خود در یک فضای دیجیتالی - انتزاعی را جایگزین فعالیت های پرزحمت دستی خود کنند.


جان گولد، طراح و علاقه مند به حوزه فناوری که تمرکز اصلی اش بر تلاقی هوش مصنوعی و روندهای خلاقانه است، معتقد است که «اکنون در آستانه تولد رابطه واقعی طراح-کامپیوتر هستیم». در حال حاضر، پروژه های تجاری با هدف خلق «وب سایت هایی شکل گرفته اند که قادرند خودشان، خودشان را ایجاد کنند».


نرم افزارهای هوشمند، قادرند اطلاعات محتوای متنی یا تصاویر را دریافت کرده و تحلیل کنند و در نهایت صفحات آماده را به طراح تحویل دهند. طراحی چاپ، هم اکنون با چالش های خاصی مواجه است. طراحان نرم افزارهای طراحی به دنبال وارد کردن ML به ابزارها و برنامه های لی‏آوتی خود هستند.

به هر تقدیر، هوش مصنوعی قرار است بسیاری از کارها را از دوش انسان بردارد. طراحان اکنون با کارهای روزمره خسته کننده ای روبرو هستند. نمونه های آن را می توان، محلی سازی یا تولید مجدد یک گرافیک به زبان های مختلف دانست.

برخی شرکتها در حال حاضر نیز از هوش مصنوعی بهره می گیرند به عنوان مثال، نتفلیکس از سیستم های هوش افزوده برای ترجمه، شخصی و محلی سازی تبلیغات برنامه های معروف خود به زبان های مختلف استفاده می کند. یک الگوریتم هوش مصنوعی برای تولید میلیون ها طراحی بسته بندی برای نوتلا استفاده شده است. این طراحی ها از پایگاه داده ای از صدها الگو و رنگ استخراج شده اند. هرکدام از این ظرفها شکلی منحصربفرد دارند. فقط کافی است توجه داشته باشیم که تمامی هفت میلیون طرح در یک ماه فروش رفتند.


در حال حاضر، این سوال مطرح است که ابزارهای هوش مصنوعی تا کجا پیش رفته اند؟ ابزارهای آنلاین امروزه می توانند به راحتی لوگوهایی را بر اساس مجموعه ای از معیارها و ترجیحات، طراحی کنند. یا نرم افزار مبتنی بر هوش مصنوعی، Adobe
می تواند تصویر چهره انسان را در عکس پیدا و آن را ویرایش کند. یا می توان به ColorMind اشاره کرد که می تواند پیشنهادات رنگ را از همان ابتدا و بر اساس ورودی ارائه شده به زیبایی تولید کند. یا از Deep Dream شرکت گوگل می توان یاد کرد که تصاویر فوق العاده ای با اشباع رنگ تولید می کند و قادر است در جریان تولید محتوای بصری، تصویر و محتوا را با هم ترکیب کند. (Infowithart, 2018)


واقعیت این است که روند فعالیت طراحان رو به تسریع و تغییر بوده و تعامل با هوش مصنوعی و ورود واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و...، به این حوزه کاری، تحولات بسیاری را در آینده نزدیک رقم خواهد زد.


مریم سلیمی دکترای علوم ارتباطات اجتماعی

captcha