«دولت اسلامی»؛ محور پنجمین همایش ملی تمدن نوین اسلامی
کد خبر: 3827975
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷

«دولت اسلامی»؛ محور پنجمین همایش ملی تمدن نوین اسلامی

کانون خبرنگاران نبأ ــ پنجمین دوره همایش ملی تمدن نوین اسلامی با همکاری جمعی از مراکز دانشگاهی، حوزوی و علمی ـ پژوهشی کشور اسفند ماه سال جاری با محوریت «دولت اسلامی» برگزار خواهد شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ پنجمین همایش ملی تمدن نوین اسلامی(ISC) هشتم اسفند ماه 1398 به میزبانی دانشگاه شاهد برگزار می‌شود. 

هدف نهایی انقلاب اسلامی رسیدن به تمدن نوین اسلامی در زنجیرهای منطقی و مستمر است. پس از وقوع انقلاب اسلامی و تشکیل نظام اسلامی که ارکان، عناصر و ابعاد آن در قانون اساسی به طور اجمال بیان شده و البته هنوز به طور کامل و تفصیلی تحقق پیدا نکرده است، عبور از دو گام دیگر یعنی دولت اسلامی و جامعه اسلامی و تشکیل تمدن نوین اسلامی، فرآیندی پیچیده است. بر این اساس، تأمل و تعمق در این مفاهیم و مراحل و تلاش برای گفتمان‌سازی به منظور ایجاد نهضت نرم‌افزاری و تولید فکر و علم به شکل طبیعی در این خصوص، امری ضروری و حیاتی است.

با توجه به اینکه در 4 همایش گذشته به تبیین چیستی، چرایی و چگونگی تمدن نوین اسلامی پرداخته شده و لازم است نگاهی ناظر به اقدام، عمل و حل‌المسائلی در این برهه در پیش گرفته شود، پنجمین همایش ملی تمدن نوین اسلامی به موضوع دولت اسلامی خواهد پرداخت.

اساتید، طلاب، دانشجویان و محققان می‌توانند مقالات پژوهشی خود در ارتباط با محورهای همایش را از طریق سایت همایش ارسال کنند.

محور‌های همایش عبارتند از: روش‌شناسی مطالعات دولت اسلامی، نقشه راه دستیابی به دولت اسلامی، نسبت دولت اسلامی و جامعه اسلامی، منش کارگزاران دولت اسلامی، الگوها و نظامات اداره کشور در ابعاد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و ساختارها و نهادهای دولت اسلامی.

«دولت اسلامی»؛ محور پنجمین همایش ملی تمدن نوین اسلامی

نسرین حیدرزاده 

انتهای پیام

 

captcha