فضاسازی اعیاد مذهبی در شهر یزد مورد توجه قرار می‌گیرد
کد خبر: 3828028
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱

فضاسازی اعیاد مذهبی در شهر یزد مورد توجه قرار می‌گیرد

گروه اجتماعی ــ شهردار یزد گفت: فضاسازی اعیاد مذهبی در شهر یزد به ویژه اعیاد خاص در طول سال در دستور کار قرار دارد.

فضاسازی اعیاد مذهبی در شهر یزد مورد توجه قرار می‌گیردبه گزارش ایکنا از یزد، جمال‌الدین عزیزی بندرآبادی، شهردار یزد عصر امروز، 26 تیرماه در دیدار با خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان یزد در پاسخ به سوال ایکنا در ارتباط با اینکه انتقاداتی از عدم فضاسازی شهر در اعیاد مختلف وجود دارد اظهار کرد: بخشی از این کاستی‌ها مربوط به این است که نهادها و ادارات که در گذشته نسبت به چراغانی و نصب بنر در معابر روبروی خود اقدام می‌کردند، با توجه به مشکلات اقتصادی کمرنگ‌تر شده البته در دستور کار بنده است که به خصوص در اعیاد خاص از سال باید به صورت ویژه کار شود و در حال برنامه‌ریزی هستیم.

عزیزی در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه‌های شهرداری برای مبلمان شهری و المان‌ها گفت: مبلمان شهری موضوعی سلیقه‌ای است که هر کس با سلیقه خود اجرا می‌کند و به افکار عمومی و محیط زندگی مردم هم بستگی دارد و مردم ما در یزد المان‌هایی را می‌پسندند که درک کنند و اعتقادم بر این است که باید هویت شهر یزد در المان‌های شهری حفظ شود و بر این دیدگاه حرکت می‌کنبم.

شهردار یزد در پاسخ به سوالی در خصوص ساماندهی وضعیت مغازه‌های میدان امیرچقماق یزد بیان کرد: برای مدیریت مجموعه شاه طهماسب تا مجموعه امیرچقماق در آینده‌ای نزدیک یک مدیریت واحد مجموعه منصوب خواهد شد و تصمیم گیری‌ها در این مجموعه به عنوان مهمترین میدان شهر و پرترددترین اماکن گردشگری با نظر این مدیریت ساماندهی خواهد شد البته این فعالیت‌ها با هماهنگبی موقوفه امیرچقماق خواهد بود.

وی ادامه داد: تداخل‌های زیادی در این مجوعه داریم که باید تصمیم گیری واحدی صورت گیرد و اجازه اینکه هر کسی جدا تصمبیم گیری داشته باشد، نداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به اینکه روند بررسی واحدهای شهرداری تاکنون چگونه بوده گفت: صادقانه اینکه من به توان و تخصص و پشتوانه سرمایه انسانی شهرداری یزد اعتماد و اعتقاد کامل دارم اما همواره سعی دارم که توانایی مدیران و حتی رده‌های پایین‌تر شناخته شود و حتی الامکان سعی خواهم کرد که شرایطی فراهم شود ار حضور بانوان و جوانان در رده‌های مدیریت شهرداری استفاده شود البته تجربه جای خود را دارد و از همه پتانسیل‌های موجود کماکان کمال استفاده را خواهیم داشت.

شهردار یزد گفت: با توجه به اینکه دومین سال انتخاب یزد به عنوان شهر میراث جهانی را پشت سر می‌گذاریم لذا برای فعالیت هر چه بهتر در این بافت باید تصمیم گیری‌ها از چنددستگی خارج شده و مدیریت واحد شهری محقق شود.

عزیزی افزود: در انجام همه پروژه‌ها به گونه‌ای اقدام کردیم که ثبت جهانی یزد در آن رعایت شود و پروژه‌هایی را کلنگ زنی خواهم کرد که اول اعتبار مشخص و دوم زمان مشخصی را داشته باشد در غیراین صورت پروژه‌ای آغاز نخواهد شد .

وی ادامه داد: همچنین پروژه‌هایی را به بهره برداری می‌رسانیم که واقعا به اتمام رسیده باشد.

شهردار یزد خطاب به اصحاب رسانه گفت: نقش رسانه‌ها در اطلاع رسانی بسیار مهم است و ما در ارتباط با شما به دنبال این هستیم که اول خودمان رابشناسانیم که چکار می‌کنیم و مهمتر از آن اینکه مردم بدانند ما چه اقدامی کردیم لذا مردم نیاز دارند فضایی سرشار از اطمینان و اعتماد داشته باشند.

وی با اشاره به حضور هفتگی در محلات مختلف شهر یزد و دیدار با مردم تصریح کرد: حضور فیریکی در محلات برای شهرداری اهمیت فوق العاده‌ای دارد و هنگامی که به محلات مراجعه حضوری داریم مشاهده می‌کنیم چه مشکلاتی وجود دارد وبرخی معضلاتی که سال‌ها بلاتکلیف مانده رفع می‌شود.

انتهای پیام

captcha