جمع‌آوری ۱۴ هزار تابلو در یزد/موسسات قرآنی مجوز بگیرند
کد خبر: 3828075
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶

جمع‌آوری ۱۴ هزار تابلو در یزد/موسسات قرآنی مجوز بگیرند

گروه اجتماعی- رییس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به جمع‌آوری تابلوهای سطح شهر بر اساس ضوابط قانونی از موسسات قرآنی درخواست کرد برای نصب تابلو مجوزهای لازم را کسب کنند.

جمع‌آوری ۱۴ هزار تابلو در یزد/موسسات قرآنی مجوز بگیرندبه گزارش ایکنا از یزد، غلامعلی سفید، رییس شورای اسلامی شهر یزد ۲۶ تیرماه در کارگاه آموزشی مدیران موسسات قرآنی استان یزد اظهار کرد: قانون مربوط به تابلو‌های سطح شهر توسط مجلس تصویب شده و ما موظف به اجرا هستیم.

وی ادامه داد: شهر یزد از تابلو پر شده و پس از ثبت جهانی این شهر، تعداد زیاد تابلو‌ها با اندازه‌ها و رنگ‌های متفاوت سبب شده بود تا زیبایی‌های شهر پوشیده شود و این زیبایی‌ها در تابلو‌های متفاوت گم‌ شده بود.

سفید اظهار کرد: برای ساماندهی مجبور شدیم حداقل تابلو‌ها را برداریم و این کار بر اساس ضوابط قانونی اجرا شد چرا که قانون می‌گوید شما حق دارید بالای درب محل کار خود تابلو نصب کنید و ابعاد و فونت این تابلو نیز طبق موازین شهرداری مشخص شده‌ است. قوانین به صورت ریز مشخص شده و هیچ استثنایی برای واحد‌های متفاوت در نظر گرفته نشده و همه‌ موازین طبق محوطه آموزشی، شرایط مکانی و درب‌های متعدد برخی مراکز و موارد دیگر که برای هر موسسه بررسی و پیگیری می‌شود کاملا اجرا خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر یزد افزود: ضوابط تابلو برای پزشکان توسط نظام پزشکی است ولی شهرداری اجرا می‌کند و قوانین برای همه یکسان است و تقریبا در سطح شهر تمام تابلو‌ها به غیر از وکلا و پزشکان باقی مانده‌ که درحال پیگیری هستیم.

وی با اشاره به اینکه در مورد دانشگاه‌ها، هتل‌ها، مدارس و ... نیز در حال بررسی هستیم تصریح کرد: تصویب شده که بر روی تابلو‌های کوچه‌ها علائم و نماد‌هایی زده شود که نشان می‌دهند در این کوچه مسجد، حسینیه یا مدرسه وجود دارد.

صالحیان، معاون خدمات شهری شهرداری یزد نیز در این نشست بیان کرد: موسسات برای دریافت مجوز‌های خود باید اجازه کتبی از شهرداری و منازل ابتدای کوچه داشته باشند و پس از آن به سازمان سیما و مناظر مراجعه تا ابعاد تابلو نیز تعیین شود.

وی بااشاره به اینکه بیش از ۱۴هزار تابلو در سطح شهر جمع‌آوری شده گفت: این جمع‌آوری‌ها تمام مراکز را شامل شده و ما طبق قانون اجرا می‌کنیم.

صالحیان افزود: نصب هرگونه تابلو با پایه در جوی یا باغچه اصلا امکان‌پذیر نیست و موسسات لازم است اجازه مالکی که تابلو به دیوار آن نصب خواهد شد را دریافت و به سازمان سیما، منظر و فضای سبز مراجعه کنند و هزینه‌ای برای اعطای مجوز تابلو از موسسات اخذ نخواهد شد. در این زمینه نصب هرگونه پارچه و بنر نیز ممنوع است.

انتهای پیام

captcha