جشنواره تئاتر رضوی گامی در جهت تبیین آموزه های رضوی است
کد خبر: 3828167
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶

جشنواره تئاتر رضوی گامی در جهت تبیین آموزه های رضوی است

گروه فرهنگی - مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان‌ شرقي گفت: با برگزاری جشنواره رضوی، گام هایی در جهت تبیین آموزه های رضوی و سبک زندگی ائمه اطهار برداشته می شود.

جشنواره تئاتر رضوی، گامی در جهت تبیین آموزه های رضوی است
به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدمحمدپور مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان امروز، 27 تیرماه در نشست خبری چهاردهمین جشنواره تئاتر رضوی گفت: با برگزاری جشنواره رضوی، گام هایی در جهت تبیین آموزه های رضوی و سبک زندگی ائمه اطهار برداشته می شود. 
وی، اظهار کرد: پیش از این سه جشنواره شامل جشنواره بین المللی امام رضا (ع)، جشنواره سفرنامه های رضوی و جشنواره عکس رضوی در خصوص امام هشتم در سطح استان برگزار شده است. 
وی با اشاره به میزبانی تبریز برای جشنواره تئاتر رضوی، بیان کرد: با توجه به قابلیت های استان در حوزه تئاتر، برگزاری این جشنواره به آذربایجان شرقی پیشنهاد شد و ما نیز از آن استقبال کردیم. 
محمد‌پور با بیان اهداف برگزاری این جشنواره، اظهار کرد: این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی مرتبط با سیره ائمه و گسترش فرهنگ تماشای تئاتر برگزار می شود. 
وی با اشاره به محورهای مورد توجه این جشنواره، گفت:  توصیه و تاکید بر اخلاق رضوی، سبک زندگی امام رضا (ع)، نگاه به پرستوهای رضوی یا فوت شدگان قطار تبریز- مشهد، نگاه به جایگاه پایتخت تشیع جهان یا تبریز و سیره امام رضا (ع) در اشعار شعرا از محورهای اصلی این جشنواره است. 
محمد‌پور با اشاره به آمار آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره، بیان کرد: در بخش صحنه ای 83 اثر ارسال شده و از بین آنان 70 اثر به دبیرخانه راه یافته اند؛ همچنین در بخش نمایش نامه نویسی 93 اثر موفق به راهیابی به دبیرخانه این جشنواره شده اند. 
وی افزود: به طور کلی 176 اثر به جشنواره ارسال شده و این مقدار با توجه به اولین تجربه آذربایجان شرقی، به طور کمی آمار بسیار خوبی است. 
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان‌ شرقي در خصوص زمان برگزاری این جشنواره، بیان کرد: این جشنواره از ششم تا نهم مرداد ماه سال جاری برگزار شده و در پایان در اختتامیه آن، برگزیدگان این جشنواره معرفی و از آنان تجلیل بعمل خواهد آمد. 
وی در پایان خاطرنشان کرد: امید است با برگزاری این جشنواره سیره رضوی معرفی شده و بر سبک زندگی مردم تاثیرگذار باشد. 
انتهای پیام
captcha