ایجاد ۵۴ هزار شغل برای معلولان تحت پوشش بهزیستی
کد خبر: 3828179
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸

ایجاد ۵۴ هزار شغل برای معلولان تحت پوشش بهزیستی

گروه اجتماعی-معاون امور مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی گفت: در حوزه اشتغال جامعه هدف معلولان تحت پوشش بهزیستی خود اقدامات خوبی انجام خواهد شد و در سال جاری ایجاد ۵۴ هزار شغل برای این قشر در دستور کار قرار گرفته است. 

ایجاد ۵۴ هزار شغل برای معلولان تحت پوشش بهزیستیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، ذوالفغاریزدان‌مهر، معاون امور مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی ظهر امروز27 تیرماه دراختتامیه تجلیل از نیکوکاران برگزیده سراسر کشور که در هتل الغدیر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه با رویکرد جدیدی که در وزراتخانه ایجاد شده و اعتماد و شفافیت‌سازی که وزیر ایجاد کردند مدیری جوان در راس سازمان بهزیستی قرار گرفته است. در این راستا امید و انگیزه‌ای ایجاد شده تا با همکاری نیکوکاران، نهادهایی مردمی و غیردولتی ایجاد کنیم و از دولت‌محوری به سمت مردم‌محوری حرکت کنیم.
وی افزود: در این راستا با کمک مجمع نیکوکاران و همکاری اداره کل بهزیستی خراسان‌رضوی چند هدف را در این همایش دنبال کردیم نخستین آن ایجاد ساختاری در سازمان بهزیستی است که دارای تداوم باشد تا برای ارائه خدمات به جامعه هدف خود صرفا به اعتبارات محدود و نوسانات بودجه‌ای اکتفا نکنیم، همچنین گام بلندی در راستای توانمندسازی شکل بگیرد.
یزدان‌مهر خاطرنشان کرد: در اولین گام تامین اعتبار ۱۶۰۰ واحد توسط دوستان ما برای جامعه هدفمان تحقق یافته است. براساس ساختاری که پیش‌بینی شده برای خانواده‌های دارای دو معلول، ظرف مدت زمان سه سال ۶ هزار ۵۵۸واحد تکمیل و تحویل خواهد شد.
معاون امور مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی تصریح کرد: براساس تعهدی که وجود دارد باید ۷۶۰۰ واحد در سال مسکن بسازیم و تحویل جامعه هدف خود یعنی خانواده‌های دارای معلول دهیم. هم‌اکنون تعداد ۵۰ هزار واحد در دست ساخت داریم که این واحدها براساس قراردادی که با قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه و... منعقد شده، ساخته خواهد شد.
وی با بیان اینکه تعداد ۱۱۳ هزار خانوار دارای دو معلول پشت نوبت برای دریافت مسکن هستند گفت: امید داریم با شکل گرفتن اقدامی جهادی گام بزرگی در راستای توانمندسازی این افراد و خانواده‌هایشان برداریم. نکته مورد توجه این است که نیکوکاران انتظار دارند تا جایگاهشان در سازمان بهزیستی مشخص باشد، همچنین در صدور مجوز برای اقداماتشان تسهیل و تسریع ایجاد شود.
یزدان‌مهر توضیح داد: یکی از اقدامات ما ایجاد سامانه باشگاه خیران است تا نیکوکاران در هر نقطه دنیا بتوانند کمک‌های خود را به راحتی ارائه دهند‌. از سویی دیگر ایجاد سامانه فراگیر نظارت مستمر بر موسسات خیریه خواهیم کرد. در حوزه اشتغال جامعه هدف خود نیز اقدامات خوبی انجام خواهد شد. در سال جاری ۵۴ هزار شغل در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام

captcha