آغاز رقابت مرحله استانی چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن اوقاف در کردستان
کد خبر: 3828216
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴

آغاز رقابت مرحله استانی چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن اوقاف در کردستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رقابت ۱۳۳ نفر برگزیده استانی چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآنی اوقاف کردستان امروز، ۲۸ تیرماه در اردوگاه سلیمان خاطر سنندج آغاز شد.

آغاز رقابت مرحله استانی چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن اوقاف در کردستانبه گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان امروز، 28 تیرماه در مراسم افتتاحیه مرحله استانی چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن اوقاف اظهار کرد: 133 نفر از برگزیدگان مرحله شهرستانی چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآنی اوقاف در این دوره حضور دارند.

وی افزود: از تعداد شرکت‌کنندگان مرحله استانی چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآنی اوقاف ۷۲ نفر را آقایان و ۶۱ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

نوروزی بیان کرد: این دوره از رقابت‌های قرآنی در رشته‌های حفظ پنج، ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء قرآن کریم، قرائت، ترتیل، اذان و دعاخوانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به استقبال جوانان و نوجوانان کردستانی از مسابقات قرآنی ادامه داد: در مرحله شهرستانی چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآنی اوقاف ۵۲۹ از فعالان قرآنی با هم به رقابت پرداختند و در نتیجه 133 نفر جواز حضور در مرحله استانی را به دست آورند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان بیان کرد: مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف یکی از برنامه‌ریزی شده‌ترین و معتبرترین مسابقات قرآنی جهان اسلام بوده است که از مرحله شهرستانی تا مرحله کشوری و بین‌المللی ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: خوشبختانه در چند سال اخیر شاهد رشد بی‌سابقه کیفی متسابقان کردستانی در مرحله کشوری این مسابقات بوده‌ایم و امیدواریم این موفقیت‌ها موجبات ایجاد انگیزه و شور و نشاط قرآنی را بین سایر متسابقان استان به وجود آورد.
انتهای پیام

captcha