تمدن اسلامی، حرکتی که در گام دوم انقلاب محقق می‌شود
کد خبر: 3829541
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶

تمدن اسلامی، حرکتی که در گام دوم انقلاب محقق می‌شود

گروه اجتماعی- فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: حرکت در گام دوم انقلاب اسلامی، حرکت به سمت تمدن عظیم اسلامی است و اگر در جامعه مشکلی داشته‌ باشیم با حرکت بر اساس مبانی دین و شاکله تمدن اسلامی، موفق می‌شویم.

اتکا به مبانی دینی و تمدن اسلامی باعث موفقیت می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، رضا پورشمسی، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد 1 مردادماه در آیین تکریم و معارفه فرمانده ناحیه بسیج ابرکوه اظهار کرد: آن چیزی که مقام معظم رهبری به عنوان یک نقطه راهبردی برای ما در گام دوم انقلاب ترسیم کردند بحث تمدن سازی است. در حوزه تمدن سازی بارها معظم له ذکرکردند که ما در پنج گام باید دولت اسلام، جامعه اسلامی و حرکت به سمت تمدن اسلامی داشته باشیم که آرزوی دیرینه شیعیان است.

پورشمسی افزود: امروز این حکومت اسلامی باید آنقدر گام‌های مستحکمی بردارد که وارد تمدن اسلامی شود. تمدن اسلامی که به ظهور حضرت مهدی(عج) منجر شود .

وی اضافه کرد: برای اینکه تمدن اسلامی شکل گیرد ملاحظات متعددی داریم. در حوزه تمدن ابعاد گسترده فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، دفاعی و تمام مولفه‌های نظام‌سازی و نهادسازی باید به سمت تمدن اسلامی حرکت کند، یعنی مبانی فکری در حوزه تفکر، مبانی حرکتی در حوزه نظامات متعدد آموزشی، حقوقی، اجتماعی و ... و تمام نهادهایی که بر اساس نظام انقلابی شکل می‌گیرد باید رنگ و بوی اسلام و ولایت بگیرد لذا حرکت بسیار گسترده و چند وجهی و البته ممکن است.

فرمانده سپاه الغدیر یزد ادامه داد: امروز با این مسئله روبرو هستیم که دشمن ما که درحقیقت طراحان ادامه دهندگان تمدن بشری غربی را در بر می‌گیرند با این سوال همه مردم را مواجه کرده‌اند که آیا نظام اسلامی و حکومت اسلامی می‌تواند تمدن اسلامی را شکل دهد یا نه لذا اگر به روایات، قرآن، سیره معصومان و احادیث مراجعه کنید هزاران سند داریم که نظام جمهوری اسلامی اساسا آمده است که یک نظام دینی شکل دهد.

پورشمسی بیان کرد: با اتکا به مبانی دینی و با ولایتمداری مردم فهیم ایران اسلامی ما اهرم‌های قدرتی جهان را در 40 سال گذشته پشت سر گذاشتیم. وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد و آن همجمه‌های سنگین را بر علیه نظام ایجاد کردند با خلق‌های کُرد و بلوچ و عرب، آن مبانی ولایی و دینی در بستر تمدن اسلامی بود که این نظام را نجات داد.

وی ادامه داد: اگر ما امروز بخواهیم امنیت داشته باشیم اگر نظام جمهوری اسلامی ایران در دل دشمن حداکثر امنیت را در جامعه جهانی دارد به خاطر توجه ما به مبانی دینی است و آن چیزی که مبانی دینی ما تعریف می‌کند این است که اگر می‌خواهید امنیت داشته باشید فقط یک راه دارد و آن هم نترسیدن به غیر از خدا است. در صورتی که مبانی تمدن غربی تعریف دیگری دارد و می‌گوید اگر شما می‌خواهید نترسید و امنیت داشته باشید، باید عوامل ترس را از بین ببرید. این دو تفکر متفاوت است.

پور شمسی گفت: در تمدن غرب بزرگترین چالشی که وجود دارد بحث واژه آزادی و امنیت است. در تمدن غرب وقتی بخواهند آزادی را تعریف کنند می‌گویند افراد آزاد هستند به اندازه‌ای که این آزادی امنیت دیگران را به خطر نیندازد. امنیت را اینگونه تعریف می‌کنند که برای اینکه امنیت داشته باشید باید مذاکره شود برای اینکه مبانی مخل امنیت از بین برود و ان‌شاءالله حرکتی که در گام دوم انقلاب اسلامی قرار است سپاه و بسیج و همه آحاد مردم بردارند، حرکت به سمت تمدن عظیم اسلامی است. یک تمدنی که خیلی رویایی نیست و دست یافتنی است اگر بر اساس مبانی دینی در حوزه دفاعی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی حرکت کنیم لذا اگر در جامعه هر مشکلی داشتیم بر اساس مبانی دین و شاکله تمدن اسلامی حرکت کنیم موفق می‌شویم و هیج دشمنی نمی‌تواند هیچ آسیبی به ما برساند.

یادآور می‌شود در این مراسم از تلاش‌های علی فاتحی فرمانده سابق ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه تجلیل و مهدی ابرقویی به‌عنوان فرمانده جدید این نهاد معرفی شد.

انتهای پیام

captcha