جشنواره «طراحی پوستر 40 آیه زندگی» در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 3829543
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵

جشنواره «طراحی پوستر 40 آیه زندگی» در یزد برگزار می‌شود

گروه فرهنگی- رییس حوزه هنری یزد از برگزاری اولین جشنواره ملی «طراحی پوستر 40 آیه زندگی» با محوریت خانواده، ازدواج و سبک زندگی اسلامی در یزد خبر داد.

اولین جشنواره «طراحی پوستر 40 آیه زندگی» در یزد برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، محمدصادق کوچک‌زاده، رییس حوزه هنری استان یزد 1 مردادماه در دیدار با فخرالسادات خامسی هامانه، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با اشاره به ظرفیت‌های حوزه هنری و هنرمندان استان، آمادگی این نهاد را برای همکاری‌ در زمینه‌های مختلف بویژه در رابطه با تولید آثار هنری و ادبی به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی اعلام کرد.

کوچک‌زاده با برشمردن مأموریت‌ها و رسالت حوزه هنری گفت: حوزه هنری به عنوان نهاد عمومی غیردولتی می‌تواند با نگاه بومی و با تکیه بر توانمندی و قابلیت‌های هنرمندان یزدی در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فعالیت‌های هنری و ادبی متنوعی انجام دهد.

وی آموزش، تربیت و هدایت هنرمندان و نویسندگان جوان و خلاق را از اولویت‌های حوزه هنری استان برشمرد و بیان کرد: در این مرکز کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی هنر و ادبیات به صورت هفتگی در حال برگزاری است.

رییس حوزه هنری یزد ضمن معرفی و ارائه تازه‌های نشر و تولیدات این نهاد در سال گذشته و امسال، توضیحاتی در رابطه با پدیدآورندگان این آثار که همه از شاعران و نویسندگان بومی استان هستند بیان کرد.

کوچک‌زاده همچنین در خصوص فرایند چاپ و انتشار کتاب و آثار در دست تولید این نهاد نیز گزارش ارائه کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود به برگزاری اولین جشنواره ملی «طراحی پوستر 40 آیه زندگی» با محوریت خانواده، ازدواج و سبک زندگی اسلامی در یزد اشاره کرد و گفت: 25 طراح گرافیک از یزد و استان‌های همجوار به مدت 3 روز در بخش کارگاه این رویداد هنری به خلق اثر خواهند پرداخت.

رییس حوزه هنری استان با بیان اینکه آثار تولیدی در نمایشگاهی به تماشا گذاشته می‌شود افزود: این جشنواره به زودی با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان استان، حوزه هنری یزد و سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد برگزار خواهد شد.

فخرالسادات خامسی هامانه، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد نیز با اشاره به ظرفیت‌های خوب حوزه هنری بر استفاده از این ظرفیت در جهت پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان تأکید کرد.

وی افزود: در برنامه‌ها و طرح‌های این دفتر از کمک و همکاری حوزه هنری استان بیشتر استفاده خواهد شد.

خامسی با بیان اینکه حوزه هنری آثار ارزشمندی بویژه در زمینه تاریخ انقلاب اسلامی در یزد چاپ و منتشر کرده گفت: بی تردید ارزش و اهمیت این آثار تاریخی در سال‌های آینده بیشتر مشخص خواهد شد.

یادآور می‌شود در این دیدار همچنین در خصوص همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با جشنواره «طراحی پوستر 40 آیه زندگی» هماهنگی و رایزنی شد.

انتهای پیام

captcha