برنامه‌های مدارس علمیه خواهران یزد در دهه ولایت تشریح شد
کد خبر: 3835150
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳

برنامه‌های مدارس علمیه خواهران یزد در دهه ولایت تشریح شد

گروه معارف- معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد از اجرای بیش از 60 برنامه فرهنگی و مذهبی در مدارس علمیه خواهران استان به مناسبت دهه امامت و ولایت خبر داد.

بیش از 60 برنامه از سوی حوزه علمیه خواهران یزد در دهه ولایت اجرا می شودمریم حسن‌پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا یزد اظهار کرد: برنامه‌های دهه ولایت همزمان با عید قربان در مدارس علمیه خواهران استان یزد آغاز شده و تا عید غدیر ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: مدرسه علمیه حضرت زهرا (س) شهر احمدآباد از توابع شهرستان اردکان در 26 مردادماه جاری نمایشگاه عکس و پوستر را همراه با جشن میلاد امام هادی (ع) با حضور طلاب این مدرسه و بانوان احمدآبادی برگزار می‌کند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد از دیگر برنامه‌های این مدرسه را برگزاری جشن عید غدیر همراه با خطبه خوانی و برنامه‌های شاد برای خردسالان در صبح 29 مرداد در مصلای خاتم الانبیای احمدآباد، اعزام مبلغ این مدرسه به نشست بانوان بسیجی، جلسه تفسیر قرآن کریم با موضوع غدیر با حضور طلاب و اساتید مدرسه ذکر کرد.

حسن‌پور اهم برنامه‌های مؤسسه آموزش عالی فاطمه الزهرا (س) اردکان (سطح 3) را هم برگزاری نشست بصیرتی با حضور طلاب و روایتگری با حضور طلاب برشمرد.

وی برنامه‌های مدرسه علمیه الزهرا (س) شهرستان بافق را برگزاری نشست تخصصی غدیر با حضور طلاب و عموم بانوان بافقی در حوزه شهدای خواهر بافق در حوزه شهدای خوهران بافق، یک نشست بصیرتی دیگر در 28 مرداد در مدرسه علمیه خواهران بافق، برپایی نمایشگاه کتاب ویژه عید غدیر از 24 مرداد در مکان مدرسه علمیه برای بازدید عموم بانوان بافقی، مسابقه کتابخوانی از کتاب غدیر تجلی گاه ولایت ویژه طلاب مدرسه و بانوان علاقه مند بافقی، اعزام مبلغ به نقاط مختلف بافق و جشن بزرگ روز عید غدیر با حضور عموم بانوان بافقی همراه با اجرای تئاتر عنوان کرد.

حسن‌پور اظهار کرد: مدرسه علمیه کوثر شهرستان خاتم هم به مناسبت دهه ولایت دو نشست فرهنگی و بصیریتی را با حضور طلاب، مسابقه فرهنگی ویژه طلاب و اساتید و جشن بزرگ روز عید غدیر را با حضور طلاب و عموم بانوان برگزار می‌نماید.

وی افزود: مدرسه علمیه الزهرا (س) شهرستان مهریز هم به مناسبت دهه ولایت برنامه‌های متنوعی از جمله سخنرانی با موضوع ولایت، بصیرت و دشمن شناسی را برای عموم بانوان مهریزی در مکان مدرسه، تبیین حدیث ثقلین و ولایت در قرآن کریم در پارک بانوان غدیر ویژه عموم بانوان، نشست غدیرشناسی ویژه دختران مقطع ابتدایی در پارک بانوان غدیر مهریز، اعزام مبلغ به نقاط مختلف مهریز، جشن دهه ولایت ویژه بانوان و دو نشست غدیرشناسی دیگر هم ویژه عموم بانوان و دختران نوجوان در پارک غدیر برگزار می‌کند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: مدرسه حضرت نرجس بخش مرکزی یزد در محمدآباد هم برنامه‌های متنوعی از جمله برگزاری نشست تبیین مردم سالاری دینی ویژه طلاب و نشست ترویج آداب غدیر و خطه غدیر و جشن ویژه عموم بانوان و طلاب برگزار می‌کند.

حسن‌پور برنامه‌های مدرسه علمیه حضرت زینب (س) یزد را هم برگزاری جشن در سالن امامزاده جعفر(ع) یزد در 26 مرداد، با حضور بانوان، برگزاری جشن در مکان مدرسه با حضور طلاب و خانواده‌ها، برگزاری جشن در 23 مرداد در مجتمع کربلای یزد ویژه عموم بانوان، برگزاری جشن در حسینیه ام الائمه یزد در 30 مرداد، فضاسازی مدرسه در دهه ولایت، فعالیت در فضای مجازی با موضوع تبیین غدیر، برپایی کارگاه بررسی شبهات مربوط به غدیر ویژه طلاب در دو نوبت، توزیع غذا بین محرومین به مناسبت عید غدیر، برپایی سفره اطعام و جشن با حضور طلاب و خانواده ها، مسابقه حفظ و مفاهیم خطبه غدیر به همت مبلغان فضای مجازی و اعزام مبلغ به مجالس بانوان یزدی برشمرد.

وی برنامه‌های مدرسه ریحانه الرسول(س) یزد را برپایی جشن غدیر در مکان مدرسه ویژه عموم و طلاب و بانوان یزدی، مسابقه غدیر ویژه طلاب، نمایشگاه معرفی کتاب غدیر و خطبه خوانی غدیر همراه با جشن در مکان مدرسه عنوان کرد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد اهم برنامه‌های مدرسه علمیه حضرت زینب کبری (س) منطقه آزادشهر و در جوار شهید گمنام این مدرسه را برپایی موکب غدیر در 29 مرداد و جوار آرامگاه شهید گمنام ویژه عموم، اجرای کاروان بشارت همراه با پیاده روی از جوار شهید گمنام مدرسه تا گلزار شهدای خیرآباد در 29 مرداد، مسابقه حفظ حکمت‌های نهج البلاغه (110 حکمت) ویژه طلاب، فضاسازی مدرسه، اعزام مبلغ، برپایی جشن غدیر ویژه کودکان منطقه آزادشهر در مکان مدرسه، برگزاری مراسم عقد اخوت ویژه بزرگسالان، جشن غدیر ویژه طلاب و نوجوانان در مدرسه، مسابقه خطبه غدیر ویژه طلاب مدرسه و برگزرای اعمال عید غدیر با حضور طلاب، خانواده‌ها و عموم مردم اعلام کرد.

حسن پور برنامه مدرسه معصومیه یزد وابسته به آستان مقدس امامزاده سیدجعفر محمد (ع) یزد را هم اعزام مبلغ به مجالس خانگی بانوان منطقه شاهدیه و بلوار جمهوری اسلامی، نشست بصیرتی در حسینیه دارالشفاء امیر آباد با حضور عموم بانوان، برگزاری نشست تخصصی و علمی در مدرسه علمیه معصومیه و برپایی جشن غدیر ویژه نوجوانان قرآنی همراه با خانواده‌ها در بوستان ولایت یزد برشمرد.

انتهای پیام

captcha