یزد به قطب حوزه‌های علمیه در منطقه تبدیل شود
کد خبر: 3836785
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴

یزد به قطب حوزه‌های علمیه در منطقه تبدیل شود

گروه معارف- عضو خبرگان رهبری گفت: امیدواریم حوزه علمیه یزد به قطب حوزه‌های علمیه در منطقه تبدیل شده و باید در این استان زمینه‌ای فراهم شود تا حوزه‌های علمیه همانند گذشته عظمت خود را حفظ و همچنان به عنوان اصل در مباحث دینی شناخته شود.

یزد به قطب حوزه‌های علمیه در منطقه تبدیل شودبه گزارش ایکنا از یزد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی، عضو خبرگان رهبری ظهر امروز، 31 مردادماه در مراسم افتتاحیه حوزه علمیه مدینه العلم کاظمیه یزد اظهار کرد: فقیهان همانند دژهای مستحکم، اسلام را از خطر حفظ می‌کنند و علمای شیعه ما نیز به عنوان مرزبانان اسلام هستند.

وی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه یزد در طول تاریخ عالمان بسیار ارزشمندی تربیت کرده است گفت: این استان افتخار این را دارد که عالمان بزرگی را به خارج از استان و برای ترویج دین معرفی کرده است.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: کار سخت افزاری در ارتباط با این حوزه علمیه صورت گرفته و باید از الان به بحث نرم افزاری و آموزشی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

خاتمی با اشاره به اینکه امیدواریم حوزه علمیه یزد قطب حوزه‌های علمیه در منطقه باشد افزود: باید در استان یزد زمینه‌ای فراهم شود که حوزه‌های علمیه همانند گذشته عظمت و بزرگی خود را حفظ کرده و همچنان به عنوان اصل و پایه در مباحث دینی و مذهبی شناخته شود.

حجت الاسلام سید محمدکاظم مدرسی، مدیر حوزه علمیه مدینه العلم کاظمیه یزد نیز در این مراسم گفت: اولین خشتی که در این بنا گذاشته شد با تربت سید الشهدا و به دست سید محمد حسین مدرسی بنا نهاده شد و پیمانکارانی انتخاب کردیم که در طول ماه مبارک رمضان روزه دار بودند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد تصریح کرد: تمامی وجوه این مکان از خیران استفاده شده و هیچ کمک دولتی را دریافت نکردیم و این نشان می‌دهد که مردم برای حوزه‌های علمیه، دین و روحانیت احترام قائلند.

انتهای پیام

captcha