تبلیغ؛ مهم‌ترين وظيفه طلاب/حوزه علمیه یزد الگوی سایر حوزه‎‌ها باشد
کد خبر: 3836789
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲

تبلیغ؛ مهم‌ترين وظيفه طلاب/حوزه علمیه یزد الگوی سایر حوزه‎‌ها باشد

گروه معارف- عالم اسلامی مهمترين وظيفه طلاب را تبليغ دانست و امانت‌داری و تلاش را از ويژگی‎های یزدی‌ها بیان کرد و گفت: حوزه‌های علميه يزد باید الگويی برای سایر استان‌ها باشند.

تبلیغ؛ مهم‌ترين وظيفه طلاب/حوزه علمیه یزد الگوی سایر حوزه‎‌ها باشدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید ظهر امروز در مراسم افتتاحیه حوزه علمیه مدینه العلم کاظمیه اظهار کرد: از یزد مراجع تقلید بسیاری به جهان اسلام معرفی شدند و این استان از نظر امانت، تقوا، صحت عمل، کار و کوشش الگویی برای سایر استان‌هاست؛ حوزه علمیه این استان هم باید الگویی برای سایر استان‌ها باشد.

وی بیان کرد: نکته‌ای که حوزه‌های علمیه باید به آن توجه کنند این است که در کنار فقاهت، به بحث تبلیغ هم نگاه ویژه‌ای داشته باشیم چرا که به فرموده حضرت امام خمینی(ره)، وظیفه اصلی طلبه تبلیغ است و حتی لازم است برای سایر کشورهای جهان هم مبلغ تربیت کنیم.

آيت‌الله سبحانی از آيت‌لله سيد کاظم طباطبايی و آيت‌الله شيخ عبدالکريم حائری يزدی به عنوان نمونه‌ای از مفاخر و بزرگان يزد اشاره کرد که خدمات ارزنده‌ای را به اسلام و مذهب تشيع داشته‌اند.

آیت‌الله علیرضا اعرافی، رییس حوزه‌های علمیه کشور نیز در این مراسم گفت: در تابستان امسال بیش از 20 هزار طلبه در سطوح مقدماتی و میانی در استان‌ها و شهرهای مختلف دوره‌های مختلف تکمیلی و ارتقایی و علمی و فرهنگی را سپری کردند.

آیت‌الله اعرافی بیان کرد: حوزه‌های ما از امتیازات بزرگی برخوردار هستند و امروز پرچمدار راه بزرگ جهانی هستند و باید بر اصالت‌های خود تکیه کرده و با نگاه به دنیای معاصر تولیدات محتوایی از ان بیرون بیاید.

وی ادامه داد: برای نخستین بار است که قم صدها مرکز علمی، قریب به ۱۰۰ هزار طلبه و ۱۰ هزار استاد و معلم و هزاران و هزار کتاب و مقاله به دنیا صادر کرده که این اقدام میراث مردم، شهدا و انقلاب است و باید در مسیر رفع آفت‌های این میراث باشیم.

آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز در این مراسم گفت: در یزد حدود 80 دانشگاه و 100 هزار دانشجوی خوابگاهی، بیش از هزار هکتار زمین‌های دانشگاهی داریم و میلیاردها پول برای آن‌ها خرج می‌شود که همه آنها خوب و به جا است اما در ارتباط با دین و اعتقادات و حوزه‌های علمیه و علوم اسلامی کم توجهی می‌شود در حالی که تمام حوزه‌های علمیه برادران و خواهران 100 هکتار زمین هم ندارد.

آیت‌الله ناصری بیان کرد: ما 5 مدرسه در یزد داشتیم که بالای 250 سال قدمت دارد و ظرفیت خوابگاهی حوزه علمیه یزد حدود 350 نفر بود که در مقابل این تعداد از دانشجویان در استان قابل مقایسه نیست لذا ضرورت دارد در یزد، حوزه‌های علمیه متعدد باشد زیرا ما استعدادهای فراوانی داریم.

امام جمعه یزد یادآور شد: امروز دشمنان برنامه‌های مختلفی برای ضربه به اسلام و حوزه‌های علمیه دارند اما ما باید آن چنان از افراد عالم و دانشمند قوی باشیم که بتوانیم از پس آنها بر آییم.

انتهای پیام

captcha