اجلاس پیرغلامان حسینی فرصتی برای معرفی ارزش‌های دارالعباده است
کد خبر: 3836964
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸

اجلاس پیرغلامان حسینی فرصتی برای معرفی ارزش‌های دارالعباده است

گروه اجتماعی ــ استاندار یزد با اشاره به برگزاری هفدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی به میزبانی استان یزد، گفت: این اجلاس فرصتی بسیار مغتنم برای معرفی فرهنگ و آداب بی‌نظیر حسینیه ایران است.

هفدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینیبه گزارش ایکنا از یزد، محمدعلی طالبی، استاندار یزد جمعه شب، 1 شهریورماه در جمع رؤسای هیئت‌های مذهبی، مداحان و شاعران آیینی که در حسینیه محله حسن‌آباد یزد برگزار شد، اظهار کرد: هفدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی از 5 الی 8 شهریورماه به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود و این اجلاس فرصتی بسیار مغتنم برای معرفی فرهنگ و آداب بی‌نظیر حسینیه ایران است.

وی ادامه داد: این اجلاس در استان‌های مختلف و عمدتاً در یک مکان برگزار شده ولی در استان یزد طی برنامه‌ریزی انجام شده در 5 مکان مختلف پیش‌بینی شده که البته کار را بسیار سخت کرده است.

طالبی افزود: در بررسی انجام شده برگزاری مراسم در هر یک از محل‌های پیش‌بینی شده، توجیه و منطق خاص خود را دارد که با برنامه‌ریزی، همفکری و موافقت جمعی، امیدواریم یکی از بهترین اجلاس‌ها در استان یزد برگزار شود.

استاندار یزد گفت: با توجه به سابقه مردم یزد در آیین‌های عزاداری و در اجلاسیه‌های گذشته عمدتاً افراد شرکت‌کننده این سؤال را مطرح می‌کردند که اجلاسیه یزد در چه زمانی برگزار می‌شود؛ لذا این افتخار نصیب استان یزد شد البته کار بسیار سنگین و بی‌نظیری است که سابقه برگزاری چنین اجلاسی در یزد وجود نداشته که با این حجم مهمان از داخل کشور و خارج کشور همراه باشیم.

طالبی افزود: افتتاحیه این اجلاس در شهرستان میبد خواهد بود و صبح پنجشنبه نیز کارگروه‌ها و برنامه‌های متنوعی پیش‌بینی شده که اجرایی می‌شود، همچنین حضور در برخی از حسینیه‌های یزد از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: برنامه اصلی در محل حسینیه امیرچقماق و پنجشنبه شب خواهد بود. در گذشته اجلاسیه‌ها به‌صورت محدود و بدون حضور مردم انجام می‌شده اما در این اجلاسیه هیچ محدودیتی برای حضور مردم وجود ندارد؛ لذا از همه هیئت‌های مذهبی و اقشار مختلف مردم دعوت می‌کنیم تا پنجشنبه شب در این اجلاس شرکت کرده و شور حسینی خود را به نمایش بگذارند.

استاندار یزد بیان کرد: صدا و سیما دستگاه اصلی برگزارکننده این اجلاس است و از پهلوانیان، مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد و همکارانشان که شبانه‌روزی در حال تلاش هستند تشکر می‌کنم. این اجلاس از چندین شبکه ملی و بین‌المللی به‌صورت مستقیم پخش خواهد شد و ما می‌توانیم ظرفیت‌ها و ارزش‌های خودمان را به دنیا معرفی کنیم.

وی ادامه داد: اجلاس پیرغلامان حسینی نقطه پایان نیست و آثار و برکات بسیار زیادی خواهد داشت، فرصتی بسیار مغتنم است تا توانمندی‌های ارزشی و حسینی خود را به کشور و جهان معرفی کنیم.

طالبی افزود: برای برگزاری این اجلاس از زحمات هیئت‌های مذهبی، خیران و شرکت‌های خصوصی استفاده شده، اعتبار دولتی برای این اجلاس نداشتیم اما نام امام حسین(ع) هر کجا باشد همراه آن برکت هم خواهد بود؛ لذا از همراهی و همکاری افراد و اقشار مختلف و هیئت‌های عزاداری کمال تقدیر و تشکر را داریم.

وی ادامه داد: ان‌شاءالله پنجشنبه شب 7 شهریورماه اختتامیه اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان در مجموعه امیرچقماق یزد برگزار می‌شود که با حضور مقامات کشوری و به‌صورت مستقیم در منظر مردم دنیا و کشور پخش خواهد شد و بار دیگر همت خود را آن چنان که یزد در ایام متعلق به اباعبدالله الحسین(ع) به زیبایی نشان داده با حضور هیئت‌های مذهبی در این مراسم خواهیم داشت و میزبانان خوبی برای پیرغلامان اباعبدالله الحسین باشیم.

انتهای پیام

captcha