یزد؛ میزبان هفدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی
کد خبر: 3836975
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴

یزد؛ میزبان هفدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی

گروه اجتماعی- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: استان یزد برگزاری هفدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی و توفیق حضور بزرگوارانی از سراسر کشور و بیش از 50 کشور مختلف را دارد.

یزد؛ میزبان هفدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینیبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، اول شهریورماه، در جمع روسای هیئت‌های مذهبی، مداحان و شاعران آیینی که در حسینیه محله حسن‌آباد یزد برگزار شد اظهار کرد: همزمان با برگزاری هفدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی توفیق حضور بزرگوارانی از سراسر کشور و بیش از 50 کشور مختلف را خواهیم داشت.

آیت‌الله ناصری افزود: میزبانی مهمان‌هایی در سه روز آخر هفته هستیم که از سراسر کشور و برخی کشورهای خارجی در این اجلاس شرکت می‌کنند لذا ان‌شاءالله میزبانی شما نسبت به این عزیران به نحو کامل و خوب صورت گیرد.

وی ادامه داد: لازم است در نشست‌های این اجلاسیه هیئت‌های مذهبی یزد از تجربیات این بزرگواران استفاده کنند و تجربیات خود را در اختیار آنها قرار دهند و این فرصت مغتنمی است که شور حسینی خود را به دیگر افراد نیز معرفی کنید.

امام جمعه یزد بیان کرد: همه تلاش کنند تا میزبانی این بزرگواران در شان اباعبدالله الحسین(ع) باشد و به صورت کامل انجام شده و مهمانان عزیز استان با رضایت کامل یزد را ترک کنند.

آیت‌الله ناصری در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به روسای هیئت‌های مذهبی گفت: در رابطه با محتوای اشعار حتما دقت شود و همچنین وسواس داشته باشید که اشعار ما صحیح و پرمعنا باشد و خدای نکرده سوژه دست دشمنان داده نشود.

وی ادامه داد: اشعار متعلق به عزاداری امام حسین(ع) دارای معنویت باشد و بانیان این مجالس اخلاص در عمل داشته باشند چون در مجالس امام حسین(ع) افراد حوائج خود را گرفته لذا این فضای معنویت باید حفظ شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد گفت: در اجرای فعالیت‌های هیئت حتما از توان جوانان استفاده شود و این مساله مورد تاکید مرتب مقام معظم رهبری نیز بوده و هست که از پتانسیل جوانان در فعالیت‌های مختلف استفاده بیشتری صورت گیرد .

وی ادامه داد: این گونه نباشد که جوانان احساس کنند در فعالیت‌های هیئت به آنها توجهی نمی‌شود لذا بهتر است در مسئولیت‌های مختلف هیئت و حتی برگزاری مراسم عزاداری از توان جوانان بیشتر استفاده شود.

امام جمعه یزد گفت: در ارتباط یا علامت‌های بزرگی که در برخی از مراسم‌ها استفاده می‌شود درخوست دارم این برنامه‌ها از مجالس عزاداری کنار گذاشته شود و همچنین اشعاری که خوانده می‌شود در شان امام حسین باشد و سبک نوحه‌ها نیز نباید برگرفته از غربی‌ها و یا اشعار غنایی باشد و باید شان امام حسین و همچنین حرمت مجلس اباعبدالله الحسین در همه فعالیت‌ها رعایت شود.

انتهای پیام

captcha