هیئات مذهبی نقش مهمی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارند
کد خبر: 3842878
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳

هیئات مذهبی نقش مهمی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارند

گروه اجتماعی ــ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: فضای معنوی حاکم بر ماه محرم و صفر، نقش مؤثری در کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی دارد و هیئات و نهادهای مذهبی می‌توانند در تمام ایام سال با استفاده بهتر از ظرفیت‌های خود این نقش را ایفا کنند.

هیئات مذهبی نقش مهمی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارندبه گزارش ایکنا از یزد به نقل از روابط‌عمومی دادگستری یزد، محمدحسین رحیمی‌زاده، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد اظهار کرد: فضای معنوی حاکم بر ماه محرم و صفر، نقش مؤثری در کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی دارد و نهادهای مذهبی می‌توانند در تمام ایام سال با استفاده بهتر از ظرفیت‌های خود این نقش را ایفا کنند.

رحیمی‌زاده با اشاره به برپایی مراسم‌های مذهبی در ایام محرم بیان کرد: استفاده مناسب از ظرفیت برنامه‌های مذهبی ویژه محرم و صفر با هدف ارتقای آموزه‌های پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی با رویکرد فرهنگی کاهش وقوع جرائم را در پی دارد.

وی ادامه داد: مکتب عاشورا نباید محدود به این ایام باشد و باید درس‌هایی که از عاشورا گرفته‌ایم را با زندگی امروزمان تطبیق دهیم و اخلاق و رفتارمان را با این فرهنگ تنظیم نماییم.

این مقام قضائی، یکی از پیام‌های عاشورا و نهضت امام حسین (ع) را اطاعت امر پروردگار و انجام تکلیف دانست و ابراز کرد: یکی از تکالیف اجتماعی که باید بیشتر از هر زمان بر آن تأکید کرد انجام وظیفه امر به معروف و نهی از منکر است.

رحیمی‌زاده تقویت دین‌باوری و حاکمیت ارزش‌های دینی را از رویکرد های محرم دانست و ابراز کرد: آنچه که می‌تواند افراد را از درون آگاه و از حرکت به سمت جرم و گناه نگه دارد دین باوری و حاکمیت ارزش‌های دینی است که رویکرد فردی و اجتماعی محرم و صفر است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد تأکید کرد: دشمن با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی تلاش دارد تا نقش نهادهای مذهبی را در زندگی مردم کم‌رنگ کند که در این راستا باید با بصیرت و آگاهی، مدیریت و انسجام‌‌بخشی در برگزاری برنامه‌های عزاداری امام حسین(ع) اقدامات و اهداف شوم دشمن را ناکام نماییم.

انتهای پیام

captcha