دانش‌آموزان یزدی سفیران نیکوکاری می‌شوند
کد خبر: 3843367
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲

دانش‌آموزان یزدی سفیران نیکوکاری می‌شوند

گروه اجتماعی ــ رئیس روابط‌عمومی کمیته امداد استان یزد گفت: هم‌زمان با اجرای مرحله دوم جشن عاطفه‌ها، دانش‌آموزان به‌عنوان سفیر نیکوکاری نامه‌ دریافتی از مدرسه را با عنوان پیام نیکوکاری، برای خانواده خود قرائت می‌کنند.

دانش آموزان یزدی سفیران نیکوکاری می‌شوندبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از سایت خبری کمیته امداد، عباس نوابی بافقی، رئیس روابط‌عمومی کمیته امداد استان یزد با اشاره به برگزاری مرحله دوم مراسم ملی معنوی مهر عاطفه‌ها در روز چهارشنبه دهم مهرماه در سطح مدارس اظهار کرد: هم‌زمان با اجرای مرحله دوم جشن عاطفه‌ها، دانش‌آموزان یزدی به‌عنوان سفیر نیکوکاری نامه‌ای را که تحت عنوان پیام نیکوکاری از مدرسه دریافت می‌کنند، در منزل برای والدین و اعضای خانواده خود قرائت می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت مشارکت حداکثری نیکوکاران در تأمین مایحتاج تحصیلی دانش‌آموزان نیازمند بیان کرد: دانش‌آموزان و والدین آن‌ها، مدیران، معلمان و مربیان مدارس هر گامی که در مسیر این هدف بردارند، لبخندی بر چهره دانش‌آموزی نیازمند نشانده و شرایط ادامه تحصیل عزتمند را برای آن‌ها مهیا کرده‌اند.

رئیس روابط‌عمومی کمیته امداد استان یزد افزود: امدادگران این نهاد با رویکرد برقراری ارتباط مؤثر و چهره به چهره با حضور در مدارس استان پیام خیر و احسان را در بین دانش آموزان، مدیران و مربیان که بخش مهم و اثرگذاری از جامعه هستند، منتقل می‌کنند.

وی ادامه داد: طبق این طرح، پس از شناسایی مدارس منتخب، امدادگران این نهاد از تاریخ ششم مهرماه تا زمان برگزاری مهر عاطفه‌ها (دهم مهرماه) به‌عنوان نماینده کمیته امداد در مدارس حضور یافته و پیام نیکوکاری مربوطه را در صف صبحگاهی به دانش‌آموزان و معلمان ارائه کرده و پس از تحویل نامه‌ای به‌عنوان پیام نیکوکاری به دانش‌آموزان از آن‌ها می‌خواهند نامه را برای والدین خود بخوانند و نسبت به بازگرداندن آن همراه هدیه اعطایی (نقدی و غیر نقدی) به مدرسه تحویل دهند.

نوابی بافقی افزود: امدادگران این نهاد علاوه بر صحبت با دانش آموزان در سر صف صبحگاهی و آماده‌سازی و سوق دادن ذهن آن‌ها به سمت خیر و احسان، با برقراری ارتباط چهره به چهره با معلمان، «بسته اطلاعاتی دقیقی» شامل اطلاعات و اقدامات برجسته کمیته امداد به آن‌ها ارائه کرده و درنهایت فهرستی از محرومیت و نیازمندی‌های منطقه، محله را در اختیار آنان قرار می‌دهند.

یادآور می‌شود فرآیند طرح پیام نیکوکاری طی پنج گام شامل صحبت با دانش آموزان در سر صف صبحگاهی، ارتباط چهره به چهره با معلمان، ارتباط معلمان با دانش آموزان، صحبت معلم با اولیاء دانش آموزان و درنهایت گفتگوی دانش آموزان با خانواده و خواندن نامه تدوین‌شده برای والدین (پیام نیکوکاری) انجام می‌شود.

انتهای پیام

captcha