ارائه خدمات ۷۳ مرکز روزانه توانبخشی در یزد به افراد دارای معلولیت
کد خبر: 3861349
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱

ارائه خدمات ۷۳ مرکز روزانه توانبخشی در یزد به افراد دارای معلولیت

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: در حال حاضر ۷۳ مرکز روزانه توانبخشی در استان به افراد دارای معلولیت خدمات توانبخشی، آموزشی، پزشکی، اجتماعی و حرفه‌ای ارائه می‌دهند.

ارائه خدمات ۷۳ مرکز روزانه توانبخشی در یزد به افراد دارای معلولیتبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی بهزیستی یزد، علی محمد عطابخش، مدیرکل بهزیستی استان یزد اظهار کرد: در حال حاضر 73 مرکز روزانه توانبخشی در استان به افراد دارای معلولیت خدمات توانبخشی، آموزشی، پزشکی، اجتماعی و حرفه ای ارائه می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد افزود: از این تعداد 18 مرکز حرفه آموزی بالای 15 سال دختر و پسر، 12 کارگاه تولیدی، 8 مرکز آموزشی توانبخشی معلولان جسمی حرکتی، 17 مرکز روزانه آموزشی توانبخشی سالمندان، 4 مرکز آموزشی توانبخشی بیماران روانی مزمن به صورت روزانه خدمات می‌دهند.

وی ادامه داد: 3 مرکز خانواده و کودک کم شنوا و ناشنوا، یک مرکز خانواده و کودک نابینا و کم بینا، 6 مرکز آموزشی توانبخشی ذهنی زیر 15 سال، 3 مرکز آموزشی و توانبخشی اختلالات طیف اتیسم و یک مرکز روزانه آموزشی توانبخشی چند معلولیتی نیز در استان به افراد دارای معلولیت خدمات می‌دهند.

عطابخش در خصوص وسایل کمک توانبخشی و توانپزشکی به معلولین گفت: از ابتدای سال جاری 1920 نفر از افراد دارای معلولیت با توجه به نیاز و شرایط موجود وسایل کمک توانبخشی، توانپزشکی و بهداشتی از قبیل ویلچر، تخت، مانکی بار، واکر تعادلی چرخدار، سمعک و... دریافت کرده اند.

وی با اشاره به فعالیت 29 مرکز ویزیت در منزل و 12 مرکز توانبخشی مبتنی بر خانواده در استان گفت: این مراکز تاکنون به 1359 نفر به صورت ویزیت در منزل و به 500 نفر در قالب مراکز توانبخشی مبتنی بر خانواده خدمات داده اند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد به اشاره به پرداخت هزینه ایاب و ذهاب افراد دارای معلولیت گفت: سال گذشته تعداد 715 نفر از معلولان هزینه ایاب و ذهاب جهت مراجعه به مراکز درمانی و توانبخشی، اشتغال، اردوهای زیارتی و سیاحتی، آموزش و دریافت خدمات از مراکز روزانه توانبخشی دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه مراقبت و پرستاری معلولان ضایعه نخاعی با هزینه‌های زیادی همراه است گفت: به همین منظور بهزیستی با تصویت هیئت دولت کمک هزینه حق پرستاری به این معلولان پرداخت می‌کند و در حال حاضر 593 نفر از این کمک هزینه بهره مند شده اند.

انتهای پیام
captcha