پایان مسابقات ملی قرآن دانش‌آموزی در عراق + عکس
کد خبر: 3865531
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴

پایان مسابقات ملی قرآن دانش‌آموزی در عراق + عکس

گروه بین‌الملل‌ ــ دومین دوره مسابقه ملی قرآن ویژه دانش‌آموزان مقطع دبیرستان با هدف گزینش نمایندگان این کشور جهت حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن، دیروز 29 آذرماه، به پایان رسید.

به گزارش ایکنا از عراق؛ این رقابت‌ها در بخش آقایان و به همت مرکز ملی علوم قرآنی وابسته به اداره اوقاف شیعیان عراق و با همکاری دبیرخانه آستان عباسی و با حمایت سیدعلاء موسوی، رئیس اداره اوقاف شیعیان در شهر کربلا برگزار شد و نمایندگان عراق جهت حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزی در کشورهای مختلف جهان معرفی شدند.

دومین دوره مسابقه ملی قرآن دانش‌آموزان دوره متوسطه از صبح دیروز با تلاوت قرآن کریم آغاز شد و در ادامه سامی الغراوی، رئیس کمیته داوران مسابقات سخنرانی کرد و درود و پیام تبریک رافع العامری، قاری برجسته عراقی و مدیر مرکز ملی علوم قرآن عراق را به حاضرین منتقل کرد.

این مسابقات در نوبت صبح در رشته حفظ و در نوبت بعد ازظهر در رشته تلاوت برگزار شد و  تعداد شرکت‌کنندگان بیش از 30 قاری و حافظ قرآن بودند.

سامی الغراوی، رئیس کمیته داوران و داور رشته وقف و ابتدا این مسابقات بود و مکی السعدی، داور رشته حُسن حفظ قرآن، علی محمد، داور رشته حُسن حفظ، علی عبود الطائی، داور تجوید، مصطفی الغالبی، داور صوت و  فیصل مطر، داور لحن بودند.

براساس اعلام سامی الغراوی، رئیس هیئت داوران، سیف مصطفی لطیف، موسی اکرم نعیس و علی عباس حسین، رتبه‌های برتر رشته حفظ را کسب کردند و حسین هادی اسماعیل، مقتدی حسین عناد و دانیال کریمک غضبان رتبه‌های اول تا سوم رشته تلاوت را به دست آوردند.

انتهای پیام
captcha