نام‌های امیرعلی و فاطمه در صدر اسامی انتخابی والدين ايرانی
کد خبر: 3866142
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
سخنگوی سازمان ثبت احوال خبر داد؛

نام‌های امیرعلی و فاطمه در صدر اسامی انتخابی والدين ايرانی

گروه جامعه ــ سخنگوی سازمان ثبت احوال اسامی امیرعلی و فاطمه را در صدر اسامی انتخابی والدین برای فرزندانشان در سال جاری اعلام کرد.

به گزارش ایکنا؛ سیف‌الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال امروز، دوم دی‌ماه، در نشستی خبری که به مناسبت سالگرد تأسیس این سازمان برگزار شده بود، به ارائه آمار ۹ ماهه ابتدایی سال جاری، پرداخت و گفت: نام‌های پسرانه امیرعلی، محمد، علی، امیرحسین، حسین، ابوالفضل، امیرعباس، سامیار، محمدطاها و آریا و نام‌های فاطمه، زهرا، حلما، زینب، یسنا، مرسانا، نازنین زهرا، باران و فاطمه زهرا از پرتکرارترین اسامی انتخابی والدین برای فرزندانشان در سال جاری بوده است. 

وی ادامه داد:‌ همچنین در هشت ماهه امسال دو میلیون و ۸۷۴ هزار و ۸۶۷ شناسنامه مکانیزه صادر و تحویل داده شده است و ۴۱۰ هزار و ۳۸ مورد نیز تغییر نام و ۹۲ هزار و ۴۱۸ نام خانوادگی در داخل و خارج از کشور انجام شده است. ۱۹ جلسه برای تغییر نام برگزار و  طی آن ۵۳۶ مورد نام بررسی شد که در نهایت ۴۳۹ نام جدید به تصویب رسید.

وی گفت:‌ طی 9 ماهه ابتدایی سال جاری، ۹۰۸ هزار و ۳۹۷ واقعه ولادت و ۲۸۸ هزار و ۱۵۲ واقعه وفات، ۴۲۶ هزار و ۹۹ واقعه ازدواج و همچنین ۱۳۲ هزار و ۶۱۸ واقعه طلاق ثبت شده است.  میانگین سن پدر در زمان ولادت فرزند ۳۶ سال و مادر ۲۹.۳ سال بوده است. همچنین میانگین سن مادر در زمان اولین تولد ۲۷.۵ سال ثبت شده است. در شش ماهه نخست امسال ۹ هزار و ۳۶۱ مورد دوقلوزایی، ۲۷۳ مورد سه قلوزایی و ۱۰ مورد چهار قلوزایی در کشور ثبت شده است.

کاهش سن طلاق

ابوترابی میانگین سن ازدواج در مردان را ۲۷.۵ سال و در زنان ۲۳.۴ سال اعلام کرد و گفت:‌ میانگین سن مردان در طلاق ۳۷.۲ سال و زنان ۳۲.۳ سال ثبت شده و سن طلاق کاهش یافته است.

وی میانگین سن مردان فوت شده را ۶۲.۸ سال و میانگین سن زنان فوت شده را ۶۷ سال اعلام کرد و افزود: آیین نامه شناسنامه فرزندان حاصل ازدواج زنان ایرانی با تبعه غیرایرانی از سوی معاون اول رئیس جمهور در حال پیگیری است و هر زمان که ابلاغ شود ما نیز آن را اجرا می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha