دو محفل قرآنی طی یک هفته در مسجد امام حسین(ع) اسلامشهر + عکس
کد خبر: 3867531
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲

دو محفل قرآنی طی یک هفته در مسجد امام حسین(ع) اسلامشهر + عکس

گروه جلسات و محافل ــ بیست و ششمین کرسی تلاوت قرآن مسجد امام حسین(ع) شهرستان اسلامشهر شامگاه گذشته، هشتم دی‌ماه برگزار شد، همچنین این شهرستان جمعه این هفته شاهد برپایی جشنواره تلاوت مجلسی نیز بود.

به گزارش ایکنا؛ بیست‌‌وششمین محفل قرآنی مسجد امام حسین(ع) شهرستان اسلامشهر که به همت معاونت فرهنگی دادگستری استان تهران و شورای توسعه فرهنگ قرآنی این شهرستان راه‌اندازی شده، به یاد شهید مرتضی فغانی برگزار شد.

در این محفل قرآنی که با حضور مسئولان شهرستان اسلامشهر برپا شد، ابتدا عبادالله محمدی، قاری ممتاز قرآن به تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید پرداخت و در ادامه نیز زندگینامه شهید مرتضی فغانی قرائت و نیز برنامه هم‌خوانی از سوی حمید رحیمی، مجری برنامه و قاری ممتاز اجرا شد.

همچنین، در ادامه و پس از اجرای برنامه ابتهال و هم‌خوانی از سوی حمید رحیمی، نصرالله محمودی، قاری ممتاز قرآن به تلاوت پرداخت که مورد استقبال حضار قرار گرفت. در ادامه برگزاری این محفل قرآنی، اجرای برنامه قرعه‌کشی حضوری، اهدای جوایز و نیز برنامه تجلیل از خانواده شهید فغانی با حضور مسئولان شهرستان اسلامشهر برگزار شد.

 
همچنین خبر دیگری از اسلامشهر حاکی است؛ مردم شهرستان اسلامشهر که یکی از میزبانان مرحله کشوری چهاردهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی بودند، با استقبال گرم خود از جشنواره، شور و حال و خاصی را در مسجد امام حسین(ع)، محل برگزاری جشنواره به وجود آوردند.

در ابتدای این مراسم و پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا،‌ برنامه قرعه‌کشی ویژه جشنواره با حضور مسئولان، قاریان و متسابقان برگزار شد. این مراسم با حضور حمید رحیمی، مدیر اجرایی و ناظر فنی جشنواره در شهرستان اسلامشهر، معاون سیاسی ـ اجتماعی فرماندار اسلامشهر، امین اسدی، رئیس شورای شهرستان و عضو شورای اسلامی شهر و نیز اعضای ستاد توسعه فرهنگ قرآن اسلامشهر برگزار شد.

سپس، در ادامه این مراسم و بنا به قرعه‌کشی انجام شده، به ترتیب میرحسین میرکریمی، علی علی‌نژاد، احسان بیات، کریم بیانی، رسول تمجید، علی قنبری، مهدی شایق، سیدجاسم موسوی و علیرضا قدیری در جایگاه معین مستقر شده و یک به یک به تلاوت پرداختند.

در پایان تلاوت هر یک از قاریان نام برده شده، بنا بر آرای حضار در مراسم و نیز هیئت نظارت جشنواره،‌ سیدجاسم موسوی، نماینده استان خوزستان به عنوان نفر اول در این مرحله به فینال فینالیست‌های جشنواره تلاوت‌های مجلسی با عنوان «فجر تلاوت» راه پیدا کرد.

همچنین، مرحله کشوری چهاردهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی طی روزهای پنجشنبه و جمعه، پنجم و ششم دی‌ماه در مناطق پنج‌گانه استان تهران(شهرستان‌های پاکدشت، شهریار، اسلامشهر، دماوند و حسینیه صاحب‌الزمانی تهران) برگزار شد که در نهایت نیز تعداد پنج نفر به مرحله فینال فینالیست‌های جشنواره با عنوان «فجر تلاوت» راه یافتند.

یادآور می‌شود، مرحله فینال فینالیست‌های چهاردهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی با عنوان «فجر تلاوت» نیز طی روز 20 دی‌ماه در محل سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha